Uusi karttapalvelu kokoaa ulkoilu- ja retkeilypaikat yhteen

Koko Tampereen kaupunkiseudun yhteinen retkeilukarttapalvelu tuo kaikkien kuntien ulkoilu- ja retkeilyreitit, uimarannat, laavut ja muut retkeilyyn liittyvät paikat samalle sivustolle.

Selainpohjainen palvelu löytyy osoitteista https://ulkoilutampereenseutu.fi

– Tampereen kaupunkiseudun reittien ja kohteiden löytäminen digitaalisista ympäristöistä on ollut aiemmin hajallaan ja uusi karttapalvelu tuo ratkaisun tähän ongelmaan, kertoo karttapalveluprojektia vetänyt retkeilypalvelupäällikkö Petri Mäkelä Ekokumppanit Oy:sta.

– Palvelun lähtökohtana on ollut koota yhteen ja samaan paikkaan kaikki Tampereen, Kangasalan, Lempäälän, Nokian, Oriveden, Pirkkalan, Vesilahden ja Ylöjärven retkeilyreitit, hiihtoreitit ja muut retkeilyyn liittyvät palvelut ja kohteet, joita kuka tahansa voi käyttää vapaasti ja maksutta, Mäkelä kertoo.

– Maksuttomien palveluiden lisäksi kartalta tulee löytymään myös muita lähimatkailun kannalta olennaisia palveluita, kuten Nysse-pysäkit ja parkkipaikat, joiden käyttö voi olla maksullista.

Käyttäjille karttapalvelu näyttäytyy yhtenäisenä kuntarajat ylittävänä kokonaisuutena, mutta hallinnollisesti kunnat vastaavat omien palveluidensa ajantasaisuudesta sivustolla.

Tampereen kaupunkiseudun kunnat ovat tuottaneet karttapalvelun Ekokumppanit Oy:n sekä järjestelmätoimittaja Gispo Oy:n kanssa.

Lisätietoja:

Ekokumppanit Oy