Ulkoiluystäväksi iäkkäälle -koulutus 27.9. ja 11.10.

Ikäinstituutin maksuton koulutus antaa valmiudet toimia vapaaehtoisena ulkoiluystävänä ikäihmiselle, joka tarvitsee tukea, apua tai seuraa ulkoiluun. Koulutus on tarkoitettu kaikille kiinnostuneille eikä sido sinua mihinkään.

Ulkoilijat etenevät letkassa hiekkatietä pitkin. Mukana on vanhuksia pyörätuoleissaan, sekä heidän saattajiaan ja omaisiaan

Liian moni ikäihminen ei pysty tai uskalla ulkoilla yksin, joten he tarvisevat vapaaehtoisten apua. Vapaaehtoinen ulkoiluystävä tutustuu yhteen ulkoiluapua kaipaavaan iäkkääseen ihmiseen ja auttaa häntä ulkoilussa sovittuina ajankohtina. Vapaaehtoiseksi ulkoiluystäväksi ei tarvitse lähteä kylmiltään, vaan tehtävään koulutetaan.

Ulkoiluystäväksi iäkkäälle -koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat ulkoilla yhdessä iäkkään kanssa. Koulutus ei sido mihinkään, vaan koulutuksen jälkeen voi hyvin päättää, haluaako vapaaehtoistyöhön ryhtyä ja minkälaisella aikataululla sitä haluaa tehdä.

Kaksiosainen koulutus järjestetään 27.9.2022 klo 16.00-19.00 ja 11.10.2022 klo 16.00-19.00 Lähitori Setorilla, Maununkatu 10. Kouluttajana toimivat Ikäinstituutin kouluttajakoulutuksen käynyt terveysliikuntakoordinaattori Sini Karsa ja ikääntyneiden vapaaehtoistyötä koordinoiva sosiaaliohjaaja Emma Kailio.

Koulutus antaa:

• Tietoa vapaaehtoistyön periaatteista
  • Valmiuksia ulkoilun avustamiseen ja apuvälineiden käyttöön
  • Valmiuksia kotivoimistelun opastukseen
  • Valmiuksia sopivien ulkoilureittien valintaan
  • Tietoa missä voi toimia ulkoiluystävänä

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen 26.9.2022 mennessä!

Jos sinä tai läheisesi kokisit hyötyväsi ulkoiluystävän avusta, ota yhteyttä terveysliikuntakoordinaattoriin ja yritetään löytää sinulle sopiva ulkoiluystävä!

Tutustu myös muuhun kaupungin organisoimaan vapaaehtoistyöhön.

Lisätietoja:

Terveysliikuntakoordinaattori Sini Karsa, 044 4860917