Ukrainalaisen musiikin hyväntekeväisyyskonsertti Hiomo -salissa 6.5. klo 16

Aloite konsertin järjestämisestä tuli Nokialle sotaa paenneelta muusikolta. Konserttiin on vapaa pääsy, ja tulot vapaaehtoisista pääsylipuista ohjataan Suomen Punaisen Ristin Nokian osaston kautta valtakunnalliseen keräykseen Ukrainan tukemiseksi. Hyväntekeväisyyskonsertin järjestävät kaupungin kulttuuripalvelut ja kotoutujien palvelut.

Ukrainan neljä vuodenaikaa -konsertti järjestetään Hiomo -salissa kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa lauantaina 6.5. klo 16. Hyväntekeväisyyskonsertissa esiintyvät Ukrainan sydämestä tulevat muusikot. Konserttia ehdotti Nokialle sotaa paennut pianonsoitonopettaja Inna Chupin, joka kertoo: ”Konsertti on omistettu isänmaan puolustajillemme ja itselleen Ukrainalle. Esiintyvät muusikot vievät yleisön ukrainalaisen kulttuurin tunnelmaan, ja uskomme, että jokaisen taiteilijan esitys koskettaa kuulijoiden sielun kieliä.”

Konsertin esiintyjät esittäytyvät

Inna Chupin, pianonsoiton opettaja, joka asuu Nokialla. Hänen soittonsa kiehtoo ja hämmentää, hän rakastaa melodista ja hillittyä musiikkia.

Anna Hilal asuu tällä hetkellä Raumalla ja antaa pianotunteja. Hänellä on viehättävä ääni, joka ei jätä kuuntelijaa välinpitämättömäksi.

Eva Helal on vasta 18-vuotias, joka on asunut vuoden verran Turussa, jossa opiskelee suomenkielen kurssilla sekä konservatoriossa.

Natalia Koivuniemi opettaa pianonsoittoa ja tekee vapaaehtoistyötä Raumalla.

Anna Pidyanova on Raumalla asuva kynsiteknikko, joka on rakastanut laulamista lapsuudesta asti. Hänellä on vertaansa vailla oleva ääni.

Ilona-Tetiana Pirianyk Drohobychista, Lvivin alueelta, asuu nyt Tampereella. Hän valmistuu tänä vuonna Drohobytskin musiikkiopiston viimeisestä vuodesta Vasyl Barvinskyi Ukrainassa. Pirianyk opiskelee Tredun suomenkielenkursseilla ja Tampereen konservatoriossa, hän soittaa viulua ja pianoa.

Konsertin tuotto ohjataan Ukrainan tukemiseksi

Konserttiin on vapaa pääsy. Tulot vapaaehtoisista pääsylipuista ohjataan Suomen Punaisen Ristin Nokian osaston kautta valtakunnalliseen keräykseen Ukrainan tukemiseksi, Nokian osaston lipaskerääjät ovat konsertissa mukana. Maksuvälineinä käyvät käteinen, MobilePay, myös pankkisiirtolomakkeita saatavilla.

Pia Keltti
kulttuurikoordinaattori