Uimahallin energiasäästötoimet on otettu käyttöön

Kaupunginhallituksen päätöksen mukaisesti Nokian uimahallin kylmävesiallas on poistettu käytöstä, saunoja on kummallakin puolella käytössä vain yksi ja myös uimahallin sisälämpötilaa on säädetty viileämmälle. Toimet ovat osa kaupungin laajempaa energiansäästöpakettia, jolla pyritään torjumaan energiapulaa ensi talvena. Säästötoimenpiteet ovat voimassa 1.11.2022 – 31.3.2023.

Uimahallin asiakkaana pystyt myös itse vaikuttamaan energian kulutukseen esimerkiksi lyhentämällä suihkussa käymiseen käytettyä aikaa. Peseytyminen on tärkeää, mutta suihkussa lämmittelyn sijaan kannattaa lämmitellä saunassa. Myös oman saunan lämmittämisen sijaan kannattaa tulla saunomaan uimahalliin, jolloin energiaa säästyy.

Kaupunki haastaa myös asukkaita miettimään, miten voisi säästää energiaa omassa arjessaan. Säästövinkkejä löytyy Astetta alemmas -kampanjan sivuilta