Taste of Nokia -ravintolaviikonlopun aikana myytiin yli 7000 maisteluannosta – yleisöäänestyksen voittaja oli Villa Silvan Rosvopossu

Kolmannen kerran järjestetty Taste of Nokia -ruoka- ja juomafestivaali keräsi runsaasti vierailijoita Nokialle 30.6.-2.7.2023. Tapahtumassa oli mukana kolmetoista nokialaista ravintolaa ja kahvilaa, jotka tarjoilivat 3,50 euron hintaisia maisteluannoksia perjantaista sunnuntaihin klo 12-18. Taste of Nokia -tapahtumaan osallistuneet ravintolat ja kahvilat myivät satoja maisteluannoksia päivittäin. Yhteensä maisteluannoksia myytiin kolmen päivän aikana yli 7000 kappaletta.

Taste of Nokia -tapahtuman osallistujat saivat viikonlopun aikana äänestää suosikkiannostaan. Parhaan annoksen äänestykseen osallistui noin 230 henkilöä. Yleisöäänestyksen voitti Ravintola Villa Silvan Rosvopossu-annos, joka sisälsi ylikypsää porsaan kassleria, ravintolan itseleipomaa focacciaa, karamellisoitua sipulia, valkosipulimajoneesia ja juureslastuja.

– Halusimme Rosvopossu-annoksessa tuoda esille ravintolan omassa leipomossa leipomaamme focacciaa, joka on tavaramerkkimme. Rosvopossun tarina juontaa juurensa keittiömestarimme Janne Hyvärisen ideaan, joka päätyi ensimmäiseen Villa Silvan menuun. Rosvopossu oli hyvin suosittu, joten toimme sen nyt tapahtumaan maisteluannokseksi, kertoo Ravintola Villa Silvan ravintolapäällikkö Vilma Venekoski.

Taste of Nokia -tapahtumassa oli tarjolla lähes 30 erilaista maisteluannosta, jotka sisälsivät muun muassa erilaisia leipiä ja tortilloja, suolaisia piirakoita, Steakhouse-salaattia sekä nakkeja Keisari Stout BBQ-kastikkeella. Tarjolla oli myös kekseliäitä leivoksia, croissanteja, jäätelöannoksia sekä brownieta. Janon sai sammumaan cocktaileilla ja limuilla, kesäsangrialla tai rosekuohuviinillä. Myös vegaanisia maisteluannoksia oli tarjolla useita.

– Taste of Nokia keräsi paljon positiivista palautetta yleisöltä ja tapahtuman jatkoa toivottiin useissa palautteissa. Myös tapahtumaan osallistuneet ravintolat ja kahvilat olivat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä tapahtumaan ja moni tekikin tänä vuonna myyntiennätyksiä aikaisempiin vuosiin verrattuna, kertoo markkinointipäällikkö Laura Niittymäki Nokian kaupungilta.

Taste of Nokia -tapahtuman järjestivät nokialaiset ravintolat ja kahvilat yhteistyössä Nokian kaupungin ja Nokian Yrittäjät ry:n kanssa.

Lisätietoja:
Laura Niittymäki, markkinointipäällikkö, p. 040 133 4754