Taste of Nokia -ravintolaviikonloppu yllätti suosiollaan – yleisön suosikkiannos löytyi Bisto Mineasta

Ensimmäistä kertaa järjestetty ruoka- ja juomafestivaali Taste of Nokia keräsi runsaasti osallistujia Nokialle 2.-4.7.2021. Osallistujia tapahtumassa oli niin Nokialta, lähikunnista kuin muualta Suomesta, kuten esimerkiksi pääkaupunkiseudulta. Tapahtumassa mukana olleet ravintolat ja kahvilat myivät kolmen euron hintaisia maisteluannoksia jopa satoja kappaleita päivittäin. Taste of Nokia -tapahtuma kesti perjantaista sunnuntaihin ja annoksia oli tarjolla klo 12-18. Tapahtuman järjesti 12 nokialaista ravintolaa ja kahvilaa yhteistyössä Nokian kaupungin ja Nokian Yrittäjät ry:n kanssa.

Taste of Nokia -tapahtuman logo, jonka taustalla pieniä leipäsiä maisteluannoksina.

– Taste of Nokia sai paljon hyvää palautetta yleisöltä ja useat osallistujat kommentoivat, miten mahtavaa on, kun tällainen tapahtuma järjestetään Nokialla. Tapahtuma tarjosi monille nokialaisille, varsinkin tänne hiljattain muuttaneille, oivan tilaisuuden tutustua paikalliseen ravintolatarjontaan. Vieraspaikkakuntalaisilta ropisi myös kehuja kaupungin ravintolatarjonnasta, ja he lupasivat poiketa täällä syömässä toistekin. He myös kehuivat tapahtumaa hyväksi kaupunkimarkkinointitempaukseksi, joka herätteli tutustumaan Nokiaan herkkujen kautta, kertoo yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu Nokian kaupungilta.

Yleisö sai äänestää suosikkiannostaan

Tapahtuman maisteluannoksissa oli mukana runsaasti luovuutta sekä nokialaisuutta. Jokaisessa ruoka- tai juoma-annoksessa oli jokin kytkös Nokiaan, ja ravintolat olivat käyttäneet paikallisia raaka-aineita kekseliäästi.

Viikonlopun aikana käytiin leikkimielinen kilpailu parhaasta annoksesta. Yleisö sai äänestää suosikkiannostaan verkkolomakkeen kautta. Äänestykseen osallistui yhteensä 117 henkilöä ja parhaan annoksen tittelin voitti ravintola Bistro Minea.

Bistro Minean annoksessa oli tumman rukiittoman sekaleivän päällä talon reseptillä valmistettua tuorejuustotahnaa ja siurolaisen Kauniaisten kartanon charolaisnaudan picania-lihaa, jota oli pitkään haudutettu Nokian Panimon Dark-oluessa. Annoksen kruunasi limehillotettu punasipuli sekä rucola.

– Sää suosi tapahtumaa ja ihmiset liikkuivat kohteesta toiseen paljon kävellen tai pyöräillen, Rinne-Järvensivu iloitsee.

Yleisöllä riitti hyvin ymmärrystä, vaikka joissakin paikoissa osa maisteluannoksista loppuivat suuren suosion vuoksi kesken tai annosten odotusajat venyivät vähän pidemmiksi. Yleisöpalautteessa toivottiin, että tapahtuma-ajat olisivat jatkossa laajemmat ja etenkin perjantaina aukiolo jatkuisi myöhempään illalla, jotta kohteita ehtisi kiertää paremmin myös työpäivän jälkeen.

Lisätietoja:
Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori, p. 050 3518 210

Bistro Minean maisteluannoksessa esillä kaksi leipää ja Nokian Panimon tummaa olutta tuopissa ja tölkissä.