Taste of Nokia -ravintolaviikonloppu oli jälleen menestys – yleisön suosikkiannos löytyi tänä vuonna Wäinöstä

Toista kertaa järjestetty Taste of Nokia -ruoka- ja juomafestivaali keräsi runsaasti vierailijoita Nokialle 1.-3.7.2022. Tapahtumassa oli mukana 11 nokialaista ravintolaa ja kahvilaa, jotka tarjoilivat kolmen euron hintaisia maisteluannoksia perjantaista sunnuntaihin klo 12-18. Jokainen tapahtumaan osallistunut ravintola myi satoja maisteluannoksia päivittäin. Yleisö sai äänestää suosikkiannostaan verkossa, ja parhaan annoksen tittelin voitti ravintola Wäinö.

Taste of Nokia -yleisöäänestyksen voittanut ravintola Wäinön maisteluannos oli Club Sandwich, joka sisälsi pariloitua porsaankylkeä, cheddaria, tuoreita kasviksia ja Nokian Panimon omenasiiderillä marinoitua punasipulia. Parhaan annoksen äänestykseen osallistui lähes 200 henkilöä.

Ravintola Wäinön maisteluannokseen kuului ranskalaisia ja Club Sandwich.
Taste of Nokia -yleisöäänestyksen voittanut ravintola Wäinön maisteluannos oli Club Sandwich, joka sisälsi pariloitua porsaankylkeä, cheddaria, tuoreita kasviksia ja Nokian Panimon omenasiiderillä marinoitua punasipulia. (Kuva: Ravintola Wäinö)

Taste of Nokia -tapahtumassa oli tarjolla 20 erilaista maisteluannosta, jotka sisälsivät muun muassa saaristolaisleipiä erilaisilla täytteillä, rapubriossin, currywurstia ja suolaista piirakkaa. Makeina vaihtoehtoina oli esimerkiksi leivoksia, uuniomenaa sekä jäätelöä. Myös vegaanisia maisteluannoksia oli tänä vuonna tarjolla useampia.

– Taste of Nokia sai paljon positiivista palautetta yleisöltä. Taste of Nokia tarjoaa matkailijoille ja esimerkiksi Nokialle juuri muuttaneille hyvän tilaisuuden tutustua paikalliseen ravintolatarjontaan, kertoo yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu Nokian kaupungilta.

Rinne-Järvensivun mukaan osallistujia tapahtumaan saapui Nokialta, lähikunnista sekä muualta Suomesta. Osa matkailijoista oli Nokialla ensimmäistä kertaa ja he kertoivat, että ravintoloiden lisäksi he tutustuivat myös muihin nokialaisiin kohteisiin ja jäivät yöpymään kaupunkiin.

Taste of Nokia -tapahtuman järjestivät 11 nokialaista ravintolaa ja kahvilaa yhteistyössä Nokian kaupungin ja Nokian Yrittäjät ry:n kanssa.

Lisätietoja:
Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori, p. 050 3518 210