Tapsan Tahdit tanssitaan taas Nokialla elokuun ensimmäisenä viikonloppuna

Tapsan Tahdit on Nokialla vuodesta 1987 järjestetty musiikkitapahtuma, jolla kunnioitetaan paikkakunnalla syntyneen Tapio Rautavaaran uraa. Kaupungin suurin kesätapahtuma on vuosien varrella kasvattanut ohjelmaansa yhä monipuolisemmaksi. Tänä vuonna kolmipäiväisen festivaalin ohjelmaan kuuluu maksullisten iltakonserttien lisäksi lukuisia ilmaiskonsertteja ja -tapahtumia kaikenikäisille, sekä erityisesti lapsiyleisölle ja perheille suunnattu Onnimanni-päivä.

Tapsan Tahtien olennainen osa on myös arvostetun Iskelmä Finlandia -palkinnon jakaminen joka myönnetään vuosittain kotimaisen kevyen musiikin edistäjälle ja edistäjille. Perinne aloittaa kolmipäiväisen festivaalin tapahtumateltassa.

Kevyen musiikin Finlandia-palkintoa on jaettu vuodesta 2001, ja se on vain kaksi kertaa jäänyt jakamatta; vuonna 2013 palkinnon uudistamisen takia sekä seitsemän vuotta myöhemmin koronapandemian vuoksi. Iskelmä Finlandian valitsee vuosittain vaihtuva asiantuntijaraati, ja sen on vuosien saatossa mennyt Suomen menestyneimmille artisteille, kuten Suvi Teräsniskalle, Dannylle, Paula Koivuniemelle sekä Matille ja Tepolle.

Palkinnon voittaneet ovat ansioituneita taiteilijoita, jotka ovat työllään edistäneet kotimaisen kevyen musiikin menestystä ja toimineet suunnannäyttäjinä myös muille artisteille.
Nokian perinteisin kesätapahtuma Tapsan Tahdit tarjoilee tänä vuonna kolme päivää laulua, tanssia ja huippuartistien konsertteja.

Iltakonserteissa suosittuja artisteja

Tapahtuman starttaa tuttuun tapaan Iskelmä Finlandian palkinnonjako, jonka jälkeen iltaa jatketaan A. Aallon rytmiorkesterin tahdissa. Iskelmä Finlandia sekä voittajan esiintyminen ovat pääsymaksuttomia tapahtumia.

Tahtiteltan iltakonserteissa nähdään perjantaina Laura Voutilainen ja Erika Vikman. Lauantain konserteissa kuullaan Robin Packalenia sekä koko tapahtuman viimeisen artistin kruunua kantaa Kolmas Nainen.

Tapsan Tahdit tarjoaa monipuolisesti ohjelmaa kolmen päivän ajan. Esityksistä yli 20 on ilmaistapahtumia. Lauantaiaamu on perinteisesti pyhitetty lastenohjelmalle ja koko perheen päivää jatkavat Torilavalla tanssiesitykset.

Osta nyt lippusi Tahtiteltan iltakonsertteihin, tarjolla on myös monipuolinen VIP-paketti, jonka avulla vietät täydellisen illan tai vaikka koko viikonlopun!

Yksityiskohtainen päiväohjelma julkistetaan kevään aikana.

Lisätiedot:

Tuottaja Mikko Hammar