Tapio Rautavaaran kentän vihkiäiskilpailuissa rikottiin Kalevan kisojen tulosrajoja

Nokian keskusurheilukenttä vihittiin Tapio Rautavaaran kentäksi lauantaina 16.6.2018. Ennätyksellinen kisayleisö näki ja koki sykähdyttäviä urheiluhetkiä niin nuorten kuin aikuistenkin sarjoissa. Huippuunsa viritettyä Tapio Rautavaaran kenttää helli lämmin ja aurinkoinen kisasää. Kilpailuihin osallistui noin 140 kilpailijaa 15 yleisurheiluseurasta ympäri Suomea.

Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi korosti vihkiäispuheessaan nuorten liikunnan merkitystä ja asianmukaisten liikuntapaikkojen tärkeyttä. Tilaisuuden juhlapuheen piti valtion liikuntaneuvoston puheenjohtaja, keihäänheiton olympiavoittaja ja Kuortaneen urheiluopiston rehtori Tapio Korjus. Veikko Pentti, Pertti Lehtinen ja Lucian Czaplincki esittivät Tapio Rautavaaran kappaleet ”Kulkuri ja Joutsen” sekä ”Reppu ja reissumies”.

Kolmessa yleisurheilulajissa ylitettiin Kalevan kisojen tulosraja. Naisten kuulatyönnössä Oriveden Ponnistusta edustava Kaisa Kymäläinen työnsi kauden kärkituloksen 16,02 metriä – ensimmäisenä naisena yhdeksään vuoteen yli 16 metrin! Kolmiloikassa Vaasan Vasaman Emma Mullola ponnisti voittotuloksen 12,70 metriä ja miesten kiekonheitossa kiekko lensi Espoon Tapioiden Oskari Perälammen kädestä tulokseen 55,24 metriä.

Myös Nokian Urheilijoiden kilpailijat menestyivät. Kalevan kisojen rajapyykin ylittivät mm. kiekonheittäjä Ville Kivioja, kuulantyöntäjä Oona Vilermo, joka työnsi myös oman ulkoratojen ennätystuloksensa sekä kolmiloikkaaja Liisa Naskali kauden parhaallaan.

Kentän vihkiäispäivän päätti Nokian palloseuran edustuksen 3. div. jalkapallo-ottelu Sääksjärven Loisketta vastaan. Kuusi eri Nops:n pelaajaa onnistui maalinteossa, Pekka Äijälä peräti kolmesti, ja Nops voitti ottelun 8-1.

Nokian kaupunki kiittää urheilijoita ja yhteistyökumppaneita hienosta vihkiäiskilpailupäivästä!