Talviliikuntapaikkojen kunnostukset käynnissä

Nokian kaupungin kaikki yli 20 luistelukenttää on aurattu ja ne ovat luistelukunnossa. Kunnostustöitä ja aurauksia jatketaan kuluvan viikon aikana ja uuden vuoden jälkeen jatketaan pintojen jäädyttämistä.

Harjuniityn luistelukentät talviauringossa.

– Säätilan lämmetessä ja vesisateen sattuessa toivomme, ettei luistelukentille mentäisi kävelemään loskalumen päälle. Toivomme myös, ettei uuden vuoden raketteja lähetetä jääkentiltä, sanoo liikuntapaikkapäällikkö Mika Lehtinen.

Lehtisen mukaan myös hiihtolatujen latupohjien kunnostus ja pohjaaminen on jo aloitettu, mutta latuverkon luonnon lumimäärä ei vielä ole riittävä latu-uriin, eivätkä hiihtoladut näin ole turvallisesti avattavissa hiihtokäyttöön. Latupohjilla tai laduilla ei tule enää kävellä, pyöräillä tai ulkoiluttaa koiria.

Nokian kaupungin ylläpitämät hiihtoladut ja luistelukentät löytyvät karttasovelluksesta. Karttasovellus kertoo ajankohtaiset kunto- ja huoltotiedot siitä koska latu tai luistelukenttä on viimeksi kunnostettu tai huollettu. Sovellusta on kehitetty tietoturvallisemmaksi ja se on taas käytettävissä.

Lisätiedot:
Mika Lehtinen, liikuntapaikkapäällikkö, p. 044 486 0923