Suomen hauskin mies -elokuva ulkoilmaelokuvanäytöksenä Knuutilan kartanolla

Nokialla on luvassa unohtumaton elokuvailta hämärtyvässä elokuun illassa, kun Knuutilan kartanolla Siurossa järjestetään ulkoilmaelokuvanäytös. Ulkoilmaelokuvia on Nokialla katseltu aiempina vuosina Hinttalan kotiseututalolla ja Poutunpuistossa, nyt esityspaikkana on ensimmäistä kertaa Knuutilan kartanon vehreä pihapiiri. Kiertävä elokuvateatteri Filmipyörä esittää keskiviikkona 15.8. klo 22 alkaen ulkoilmanäytöksenä keväällä 2018 ensi-iltansa saaneen, vuoden 1918 tapahtumiin nivoutuvan elokuvan Suomen hauskin mies.

Mustan huumorin sävyttämä draamaelokuva elämänhalusta ja naurun voimasta. Heikki Kujanpään ohjaama ja yhdessä Mikko Reitalan kanssa käsikirjoittama draama Suomen hauskin mies sijoittuu Helsingin edustalle Ison-Mjölön saarelle, jossa oli punavankileiri sisällissodan vuonna 1918. Kuolemaantuomittujen joukossa on työväenteatterilaisia, jotka saavat leirin komentajan kapteeni Kalmin armosta mahdollisuuden pelastua, jos onnistuvat valmistamaan tarpeeksi hauskan näytelmän vierailulle saapuvan saksalaisjoukkojen komentajan viihdyttämiseksi. Teatterilaisten joukkoa johtaa Suomen hauskimmaksi mieheksi mainittu Toivo Parikka, jota esittää Martti Suosalo.

Ulkoilmaelokuvanäytöksen järjestää Filmipyörä yhteistyössä Nokian kaupungin kulttuuripalveluiden ja Siuro-seura ry:n kanssa.

Liput 10 eur ovelta 1/2 tuntia ennen tapahtuman alkua. Ennen elokuvan alkua ja väliajalla Siuro-seuran kahvilassa on tarjolla vastapaistettua rievää ja kahveeta. Elokuvan ikäraja on 12 vuotta.

Alueella on rajallisesti pysäköintipaikkoja, joten saapumista kimppakyydein tai pyöräillen suositellaan.