Pursolta merkittävä investointi Kolmenkulmaan Nokialle

Purso Oy investoi valaistusliiketoimintansa kehittämiseen rakentamalla uuden tuotantolaitoksen Kolmenkulman yritysalueelle Nokialle. Purso on sopinut Nokian kaupungin kanssa yli viiden hehtaarin maa-alueen ostamisesta Kolmenkulmasta. Kauppasumma on noin miljoona euroa. Kaupan toteutuminen edellyttää vielä Nokian kaupunginvaltuuston hyväksymisen.

Purson toimitusjohtaja Jussi Aro sekä Nokian kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen seisovat Purson toimitilojen edessä.

Purso suunnittelee ja tuottaa alumiinista valmistettuja ratkaisuja teollisuuden eri aloille sekä järjestelmäratkaisuja julkisivuihin ja LED-valaistukseen. ”Yhtiömme hakee merkittävää kasvua valaistuksesta”, kertoo Purson toimitusjohtaja Jussi Aro.

Kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen Nokian kaupungilta on erittäin tyytyväinen, että yritys on tehnyt uuden tuotantolaitoksen sijoittumispäätöksen juuri Nokialle. Purso ja Nokian kaupunki kartoittivat pitkään eri vaihtoehtoja, jotta yrityksen tarvitsema tontti löytyisi Nokialta.

”Investointi on merkittävä yritykselle, mutta se on sitä myös Nokian kaupungille. Investointi luo edellytyksiä uusien työpaikkojen syntymiselle ja vahvistaa tavoiteltua cleantech-osaamista yritysalueellamme”, kuvailee Nieminen.

”Kolmenkulma tarjoaa meille näkyvyydeltään erinomaisen liikepaikan. Sijainti keskeisellä paikalla isojen teiden risteyksessä mahdollistaa logistisesti tehokkaat ratkaisut”, kertoo Aro.

Purson uuden LED-valaistukseen keskittyvän tuotantolaitoksen arvioidaan olevan käynnissä vuoden 2019 aikana. Tehdas tulee työllistämään alussa noin 20 henkilöä.

Nokian kaupunginvaltuusto tekee lopullisen päätöksen tontin myynnistä kokouksessaan 28.8.2017.

Lisätietoja:
Purso Oy, toimitusjohtaja Jussi Aro, puh. 040 411 4554
Nokian kaupunki, kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen, puh. 040 133 4780

Purso Oy
Purso Oy on suomalainen vakavarainen perheyhtiö, joka on viiden vuosikymmenen aikana rakentanut vahvan aseman monipuolisena alumiiniasiantuntijana. Purso suunnittelee ja tuottaa alumiinista valmistettuja ratkaisuja teollisuuden eri aloille sekä järjestelmäratkaisuja julkisivuihin ja LED-valaistukseen. Luja ammattitaito ja suunnitteluosaaminen takaavat lopputuloksen, joka kestää aikaa, käyttöä ja katsetta. Asiakaslähtöinen palvelumalli varmistaa pitkät kumppanuudet. Yhtiö työllistää noin 250 henkilöä ja viennin osuus myynnistä on noin 40 %. Purso Oy:n vuoden 2016 liikevaihto oli noin 79 miljoonaa euroa. www.purso.fi

Nokian kaupunki
Nokia on kasvava, yli 33 000 asukkaan kaupunki Pirkanmaalla, Suomen vetovoimaisimmalla Tampereen kaupunkiseudulla. Kaunis luonto, hyvät palvelut ja keskeinen sijainti tarjoavat erinomaiset edellytykset asumiselle. Nokialla toimii yli 1700 yritystä ja kaupungilla on monipuolinen elinkeinorakenne sekä vahva teollisuusperimä. www.nokiankaupunki.fi