Potkosen ulkosalin avajaisia vietetään Menkalassa 23.9. – kaikki nokialaiset tervetulleita mukaan

Kesällä 2023 valmistuneen Potkosen ulkosalin avajaisia vietetään lauantaina 23.9.2023 klo 14-16. Kaikille avoin ja maksuton ulkosali tarjoaa liikkujille mahdollisuuden monipuoliseen lihaskuntoharjoitteluun. Potkosen ulkosali sijaitsee Etelä-Nokialla Menkalan kentän vieressä (Menkalantie 5).

Nokian kaupunki palkitsi nyrkkeilijä Mira Potkosen Tokion vuoden 2021 olympialaisten pronssimitalisaavutuksesta stipendillä sekä urheilijan nimeä kantavalla liikuntapaikalla. Näin Miran saavutuksista jää pysyvä jälki Nokian kaupunkiin ja nokialaisille.

Ulkosalin laitteet on suunniteltu ja valittu yhdessä Mira Potkosen kanssa. Ulkosalilla pystyy kehittämään koko vartalon päälihasryhmiä. Jokaisessa laitteessa on kuvallinen ohjeistus sekä QR-koodit, joten ne soveltuvat myös aloittelijoille.

– Helppokäyttöiset laitteet mahdollistavat vaativan voimaharjoittelun turvallisesti. Ulkosalilla on myös toiminnalliseen ja kehonpainoharjoitteluun soveltuvia välineitä, joilla voi tehdä matalankynnyksen lihaskuntoharjoittelun itsenäisesti, kertoo olympiaurheilija, personal trainer Mira Potkonen.

– Tavoitteenamme on kehittää kaupungin ulkoliikuntapaikkoja monipuolisiksi, koko perheen harrastuspaikoiksi sekä eri lajien oheisharjoitteluun soveltuviksi. Esimerkiksi Potkosen ulkosali Menkalan kentän yhteydessä mahdollistaa myös vanhempien oman liikkumisen lasten harrastusten aikana, sanoo liikuntapalvelupäällikkö Hanna Murotie Nokian kaupungilta.

Ylätaljalaitteella treenaavan Mira Potkosen mukaan ulkosali mahdollistaa myös vaativan voimaharjoittelun. (Kuva: Nokian kaupunki/Laura Niittymäki)

Avajaisten ohjelma lauantaina 23.9.

klo 14 Avajaispuhe
Arja Laitinen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja

klo 14.15 Alkulämmittely Miran kanssa
Mira Potkonen vetää ohjatun kuntonyrkkeilyn omaisen, liikkuvuutta lisäävän alkulämmittelyn. Saat mahdollisuuden kokeilla lyömistä pistehanskoihin Miran kanssa. Aiempaa kokemusta kuntonyrkkeilystä ei vaadita, vaan alkulämmittely sopii kaikille.

klo 14.45 Laiteopastusta
Mira ja Nokian kaupungin liikunnanohjaaja opastavat ulkosalin laitteiden käyttöön. Opastuksen jälkeen kaikilla on mahdollisuus omatoimiseen laitteiden testaamiseen.

Avajaisten aikana voit kysyä Miralta vinkkejä syksyn treeneihin ja hyvinvointiin sekä ottaa yhteiskuvia hänen kanssaan tai pyytää nimikirjoituksen. Avajaisohjelmassa on muun muassa lapsille keppihevosrata sekä omatoimista pallottelua. Paikalla on Nokian Palloseuran B-junioreiden kahvio.

Pysäköintipaikkoja on Menkalan kentällä rajallisesti, joten avajaisvieraiden toivotaan mahdollisuuksien mukaan saapuvan Potkosen ulkosalille kävellen tai pyöräillen. Tarvittaessa auton voi pysäköidä Emäkosken koululle (Ruskeepäänkatu 30), josta on kulku Menkalan kentälle Turuntien alikulun kautta.

Lisätiedot:
Mira Potkonen, p. 045 783 49588, potkosenmira@gmail.com
Hanna Murotie, liikuntapalvelupäällikkö, p. 040 133 4427, hanna.murotie@nokiankaupunki.fi