Pirkkalaistorin kioskikahvilaan etsitään toimijaa

Nokian kaupunki vuokraa Pirkkalaistorille sijoitettavan kioskimökin kahvilatoimintaa varten. Mökki rakennetaan yhteistyössä Tampereen seudun ammattiopisto Tredun kanssa ja se valmistuu kesään mennessä. Torikahvila on Pirkkalaistorin sydän, laitahan hakemusta tulemaan, mikäli näet itsesi kioskikahvilan pitäjänä! Hakemus tulee lähettää kaupungin elinkeinopalveluihin 31.3.2023 klo 15 mennessä.

PIRKKALAISTORIN KAHVILA

Pirkkalaistorille sijoittuva kioskimökki vuokrataan kahvilatoimintaa varten yksinoikeudella määräaikaisella sopimuksella kesäksi 2023 + optiot vuosille 2024-2025. Pirkkalaistori on kesäinen kohtaamispaikka Nokian keskustassa. Torilta löytyvät kesäkaudella viikoittain lähituottajien tuoreet vihannekset, marjat ja kesäkukat.

Keskiviikko on Nokian Pirkkalaistorilla ympäri vuoden viikkotoripäivä ja erityisesti markkinapäivinä torille saapuu runsas joukko kauppiaita monipuolisine tuotteineen. Kahvilaa torilla ei ole pariin vuoteen ollut, vaikka sitä on toivottu kovasti. Nokian kaupunki rakennuttaa kesäksi kioskirakennuksen kahvilatoimintaa varten ja tähän kioskikahvilaan haetaan nyt yrittäjää.

AUKIOLOAJAT

Kahvilakioskin tulee palvella yleisöä vähintään kesä – elokuussa säännöllisin, yhdessä elinkeinopalvelujen kanssa sovittavin aukioloajoin torin toiminnan luonteen mukaan. Yrittäjän on mahdollista halutessaan toimia myös ympärivuotisesti.

VUOKRATTAVAT TILAT JA VUOKRA

Kioskirakennus on kooltaan 4,2 x 2,4 m. Tilassa on sähköt, työtasot, lavuaari, kantovedellä toimiva vesijärjestelmä, jääkaappi, pakastin ja siivouskaappi. Toimija hankkii itse muut kahvilassa tarvittavat laitteet ja koneet sekä mahdolliset ulkokalusteet asiakkaille. Toimija vastaa mahdollisista luvista ja maksuista. Kioskista peritään vuokraa 200 € /kk (+ alv 24%). Vuokra sisältää torin kausipaikkamaksun ja sähkön.

Kaupunki vastaa kioskin kiinteistönhoidosta sekä omistamiensa keittiölaitteiden huolloista. Kahvilayrittäjä vastaa kioskin siivouksesta. Kaupunki edellyttää sitoutumista alueen toiminnan kehittämiseen sekä yhteistyöhön kaupungin kanssa.

VALINTAPERUSTEET

Hakemusten arvioinnissa käytetään seuraavia kriteereitä:

Toiminta-ajatus ja liiketoimintasuunnitelma (20 pistettä)

• Pirkkalaistorilla sijaitsevan kahvilakioskin liiketoimintaidea ja -suunnitelma
  • osallistuminen toritoiminnan kehittämiseen ja elävöittämiseen

Kokemus ja toteutus (40 pistettä)

• referenssit vastaavanlaisesta kahvilatoiminnasta
  • kokemus kahvila- ja mahdollisesti myös pitopalveluiden toteutuksesta
  • nuorten työllistymisen edistäminen
  • aukioloajat ja henkilöstömitoitus

Tuotevalikoima (40 pistettä)

• valikoima toriympäristöön sopivia kahvilatuotteita
  • erityisruokavalioiden huomiointi
  • valikoiman joustavuus esimerkiksi yleisötapahtumissa
  • omat erikoisuudet, kahvilatuotteiden valmistustapa ja kausituotteet

HAKEMUSTEN JÄTTÄMINEN

Vapaamuotoinen kirjallinen hakemus tulee lähettää Nokian kaupungille 31.3.2023 klo 15 mennessä sähköisen lomakkeen kautta. Hakemuksesta tulee käydä ilmi yrittäjän kokemus kahvila- tai pitopalvelutoiminnasta sekä referenssit.

Hakemukseen tulee liittää seuraavat selvitykset:

• verovelkatodistus
  • ilmoitus eläkevakuutusmaksuvelvollisuuksien täyttämisestä
  • tiedot ennakkoperintärekisteriin ja kaupparekisteriin merkitsemisestä
  • tieto mahdollisesta velkasaneerauksesta

Selvitykset eivät saa olla kolmea (3) kuukautta vanhempia.

Hakemusten perusteella valitun yrittäjän kanssa allekirjoitetaan sopimus, missä määritellään tarkemmin ehdot toiminnan järjestämisestä.

Tiina Laakkonen, p. 044 486 0918, etunimi.sukunimi@nokiankaupunki.fi
Tiina Rinne-Järvensivu, p. 050 351 8210, etunimi.sukunimi@nokiankaupunki.fi