Pirkanmaan perhehoidon yksikkö etsii uusia perhehoitajia

Haluatko jakaa arkeasi erityistä tukea tarvitsevan lapsen, nuoren, aikuisen tai ikäihmisen kanssa? Pirkanmaan perhehoidon yksikkö etsii uusia perhehoitajia Pirkanmaalta. Perhehoitajien ennakkovalmennukseen voi hakea 6.9.2019 saakka.

Pirkanmaan perhehoidon yksikkö järjestää perhehoitoa ikäihmisille, kehitysvammaisille sekä erityistä tukea tarvitseville lapsille, nuorille ja aikuisille. Perhehoito tarjoaa monia mahdollisuuksia. Perhehoitajana voi toimia omassa kodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoito voi olla pitkäaikaista, jolloin hoidettava muuttaa pysyvästi perhehoitajan luo tai tilapäistä, jolloin perhehoidossa ollaan muutama päivä tai viikko.

Perhehoitaja solmii toimeksiantosopimuksen kunnan kanssa. Perhehoitajalle maksetaan hoitopalkkio. Lisäksi hän saa korvauksen hoidosta aiheutuneista kustannuksista.

Perhehoitajalta vaaditaan kiinnostusta ja soveltuvuutta tehtävään. Perhehoitajiksi haluaville järjestetään ennakkovalmennus 9.10.-11.12.2019. Hakuaika ennakkovalmennukseen päättyy 6.9.2019.

Jos kiinnostuit, lisätietoja ja hakulomakkeen saat Pirkanmaan perhehoidon yksiköstä:

Koordinaattori Katariina Somppi, 040 806 3158
Ohjaaja Roosa Loimuneva, 040 801 9957
etunimi.sukunimi@tampere.fi

Ennakkovalmennuksen ohjelma: Pirkanmaan perhehoidon yksikkö, syksyn 2019 ohjelma

Lisätietoa Pirkanmaan perhehoitoyksiköstä: www.tampere.fi/perhehoidonyksikko

Perhehoidon yksikön toimintaan ovat sitoutuneet kaikki Pirkanmaan 22 kuntaa. Yksikön ja kuntien toimintaa ohjaa maakunnallinen perhehoidon toimintaohje. Yksikön hallinnoinnista vastaa Tampereen kaupunki. Yksikön toiminta on Pirkanmaan kuntien rahoittamaa ja sen toimitilat sijaitsevat Tampereella.