Pirkanmaan kulttuuripankki -verkkopalvelu avautuu pian kulttuurin tekijöille

Pirkanmaan kulttuuripankki on uusi maksuton verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen ja tuo näkyviin paikalliset kulttuurin- ja taiteentekijät sekä heidän tilattavat palvelunsa.

Kulttuuripankin käyttö on maksutonta. Verkkopalvelua ylläpitää Tampereen kaupunki. Kulttuuripankki avautuu 30.11.2022 osoitteessa kulttuuripankki.fi.

Kulttuuripankkiin voivat rekisteröityä pirkanmaalaiset ammattimaisesti toimivat taiteilijat, tuottajat, kulttuuri- ja taideyhteisöt sekä taidelaitokset. Verkkopalvelu auttaa kulttuuripalvelujen tilaajia löytämään tekijät ja heidän palvelunsa yhdestä paikasta. Tilaajatahoina voivat olla esimerkiksi kunnat, hyvinvointialueet, yritykset tai yksityishenkilöt.

Pirkanmaan kulttuuripankki-verkkopalvelu on kehitetty osana Pirkanmaan kulttuurin alueellista kehittämistehtävää, Kulttuuri ja taide virtaa -projektia. Kehittämistehtävän toteutuksesta vastaa Tampereen kaupunki yhteistyössä 14 Pirkanmaan kunnan kanssa, jotka ovat Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kangasala, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala, Pälkäne, Sastamala, Valkeakoski, Vesilahti ja Ylöjärvi. Kehittämistehtävän rahoittajana toimii opetus- ja kulttuuriministeriö.

Tiivistä yhteistyötä verkkopalvelun kehittämisessä on tehty TAMKin Tuottajapankki-projektin kanssa, jonka rahoittajana toimii Pirkanmaan liitto sekä Tampereen kaupungin vetämän kulttuuripääkaupunkihaun jatkohanke Operaatio Pirkanmaan kanssa. Kehittämiseen ovat osallistuneet myös Taiteen edistämiskeskuksen Tampereen toimipiste sekä paikalliset kulttuuri- ja taidetoimijat.

Lue lisää Kulttuuripankista Tampereen kaupungin verkkosivuilta

Kuva: Laura Happo