Perheiden Nokia äänestettiin uuden sivuston nimeksi

Nokian perhekeskusverkosto kehittää uutta nettisivustoa, jolta lapsiperheet voivat löytää vinkkejä arkeen, harrastuksia ja tapahtumia, tietoa paikallisista palveluista sekä tukea vaikeisiin tilanteisiin. Sivuston tavoitteena on helpottaa tavallisen lapsiperheen arkea ja koota paikalliset palvelut yhteen paikkaan.

Sivuston kehittämiseksi toteutettiin palautekysely huhti-toukokuussa ja kyselyyn vastasi lähes 200 vastaajaa. Lämmin kiitos kaikille vastanneille! Kaikkien yhteystietonsa antaneiden kesken arvottiin kaksi ravintolalahjakorttia, jotka on postitettu voittajille. Kyselyn vastauksia hyödynnetään sivuston sisällön tuottamisessa.

Kyselyn vastausten perusteella perheet toivovat löytävänsä uusilta sivuilta erityisesti tapahtumavinkkejä, harrastusmahdollisuuksia, aukioloaikoja ja yhteystietoja sekä palveluita ja tukea arkeen. Myös esimerkiksi ulkoliikuntapaikat, kerhot ja kirpputorit kiinnostivat vastaajia. Sivuston nimiehdotuksista selvästi eniten kannatusta (65 % vastaajista) sai Perheiden Nokia ja näin ollen se valittiin uuden sivuston nimeksi.

Perheiden Nokia -sähköinen perhekeskus julkaistaan Nokian kaupungin sivuilla syksyn 2022 aikana ja sivuston kehittämistä jatketaan julkaisun jälkeenkin. Sivuston kävijöillä on jatkossa mahdollisuus esittää toiveita ja kehittämisehdotuksia sähköisen kyselylomakkeen kautta.

Lisätietoja: Maria Antikainen, kehittäjäsosiaalityöntekijä, etunimi.sukunimi@nokiankaupunki.fi