Palvelevatko linja-autot kulkutarpeitasi Nokialla? – Vaikuta ja vastaa joukkoliikennekyselyyn 12.9. mennessä

Nokialla on käynnissä selvitystyö sisäisen joukkoliikenteen ja kuljetusten muutostarpeista. Nyt asukkaiden on mahdollista päästä vaikuttamaan tulevaan joukkoliikenteeseen vastaamalla verkkopohjaiseen kyselyyn 12.9.2021 mennessä. Kysely käsittelee niin Nokian sisäisiä liikkumistarpeita kuin Nokia–Tampere-joukkoliikenneyhteyksiä.

Aikuisia ja lapsia nousee pois bussine kyydistä Nokianvaltatien pysäkillä, jonka edessä on myös pyöräkatos polkupyörille.

Selvityksen tavoitteena on löytää erilaisia vaihtoehtoja siihen, miten joukkoliikennettä, kaupungin järjestämiä henkilökuljetuksia sekä osittain myös tavarakuljetuksia voidaan kehittää Nokialla lähivuosina. Verkkokysely sisältää karttapohjaisia tehtäviä, joissa vastaajat pääsevät merkitsemään kartalle tarkasti, mistä linja-autojen pitäisi lähteä ja mihin kohteisiin kulkutarpeet suuntautuvat.

Kysely toimii niin pöytäkoneella kuin kännykällä, mutta karttatehtävien takia suositellaan vastaamista tietokoneella. Vastaukset tuovat tietopohjaa Nokian kaupunkirakenteen saavutettavuuden kehittämistarpeiden arviointiin.

– Vastausten avulla päästään tutkimaan, kulkevatko bussilinjat siellä, missä matkustajilla on tarve liikkua, kertoo logistiikkainsinööri Milla Valkonen Nokian kaupungilta.

Valkonen toivoo, että kyselyyn kertyy runsaasti vastauksia eri puolilta kaupunkia.

– Olemme erityisen kiinnostuneita aluekohtaisista vaihteluista. Halutaanko esimerkiksi Siurosta tai Koskenmäestä käyttää samoja vai eri palveluja keskustassa, Valkonen miettii.

Kysely on tarkoitettu nokialaisille ja muista kunnista Nokialla kulkeville henkilöille. Kysely sulkeutuu 12.9.2021.

Kysely löytyy osoitteesta http://mpt.link/nokia2021.

Lisätietoja:
Milla Valkonen, logistiikkainsinööri, p. 040 1334 447, milla.valkonen@nokiankaupunki.fi