Outi Kasurinen-Badjin näyttelyssä kohtaa kaksi maailmaa

Nokian Taidetalolla avautuu sunnuntaina 6.5. Outi Kasurinen-Badjin näyttely Kahden maailman välissä. Öljyvärimaalauksissaan Kasurinen-Badji kuvaa elämää ja ihmisiä Afrikassa sekä maisemia ja kohtaamisia nykyisessä kotikaupungissaan Nokialla. Kasurinen-Badji on ranskan ja englannin kielen tulkki, joka on asunut ja työskennellyt länsi-Afrikassa Senegalissa yli 32 vuotta. Näyttelyn kaikille avoimia avajaisia vietetään sunnuntaina 6.5. klo 11-18.

Nokian Taidetalolla avautuu sunnuntaina 6.5. Outi Kasurinen-Badjin näyttely Kahden maailman välissä. Öljyvärimaalauksissaan Kasurinen-Badji kuvaa elämää ja ihmisiä Afrikassa. Värit ovat voimakkaita, tunteet vahvoja, ja teoksista välittyy myös hänen kannanottojaan Afrikan eri kulttuureihin liittyen. Kasurinen-Badji on ranskan ja englannin kielen tulkki, joka on asunut ja työskennellyt länsi-Afrikassa Senegalissa yli 32 vuotta. Vankiloissa järjestämässään taidetoiminnassa hän käytti kierrätysmateriaaleja, ja niistä valmistettuja teoksia on myös näyttelyssä esillä muutamia. Näyttelyn toinen teema kertoo maisemista ja kohtaamisista Nokialla. Askelia lumessa, railoja jäässä ja sydämessä ovat poimintoja hänen elämästään nykyisessä kotikaupungissa. Yhdessä nämä kaksi teemaa käyvät keskustelua.

Näyttelyn kaikille avoimia avajaisia vietetään sunnuntaina 6.5. klo 11-18.
Outi Kasurinen-Badji on tavattavissa Taidetalolla myös ke 16.5. klo 16-18.

Outi Kasurinen-Badji: Kahden maailman välissä
Voimakkaita värejä, tunteita ja kannanottoja – elämää ja ihmisiä Afrikassa
Askelia lumessa, railoja jäässä ja sydämessä – maisemia ja kohtaamisia Nokialla

Nokian Taidetalo
Souranderintie 7

Näyttely on avoinna 6.-27.5.2018
ti, to ja pe 10-16, ke 10-18 ja su 11-15,
myös helatorstaina ja äitienpäivänä.

Vapaa pääsy.