Kulttuuriohjelman avoimet työpajat – ilmoittautuminen käynnissä

Nokialla laaditaan parhaillaan kaupungin kulttuuriohjelmaa ja osana tehtävää työtä toteutetaan vuorovaikutteisia työpajoja. Kulttuuria kaikille -työpaja on kaikille avoin yleisötilaisuus 31.3., ja Kulttuurin tuottamisen uudet tavat ja sisällöt -paja 5.4. on suunnattu esimerkiksi taiteen ja kulttuurin tekijöille. Ilmoittautumiset pajoihin ovat parhaillaan käynnissä.

Kulttuuria kaikille -työpaja

torstaina 31.3 klo 18 – 20
Hiomo -sali, kirjasto- ja kulttuuritalo Virta (1.krs) (huom. paja järjestetään ainoastaan läsnätoteutuksena).

Työpaja on avoin kaikille nokialaisille! Työpajan tarkoituksena on kuulla laajasti kaupunkilaisten tarpeita ja toiveita siitä, millaisena he näkevät nokialaisen kulttuuritoiminnan kehittämisen, ja millaisia vahvuuksia ja kehittämiskohteita he tunnistavat nokialaisen kulttuurin saralla.

Työpajaa fasilitoi yhdessä Nokian kaupungin kanssa aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI. Tilaisuudessa on tarjolla kevyttä iltapalaa.
Ilmoittaudu työpajaan tiistaihin 29.3. mennessä verkkolomakkeella.

Kulttuurin tuottamisen uudet tavat ja sisällöt -työpaja

tiistaina 5.4 klo 17.30 – 20
Työpajan tarkoituksena on keskustella nokialaisen kulttuurin tekemisen, tuottamisen ja kuluttamisen uusista tavoista ja sisällöistä. Työpajaa pohjustetaan ohjelmatyössä jo kerätyllä aineistolla, jonka jälkeen työskennellään tukeutuen vuorovaikutteiseen työtapaan. Tilaisuudessa on tarjolla kevyttä iltapalaa.
Ilmoittaudu työpajaan pe 1.4 mennessä verkkolomakkeella

Ohjelmatyön tavoitteena on muodostaa visio kaupungin kulttuuritoiminnan roolista ja merkityksestä osana kasvavaa kaupunkia. Ohjelmassa määritellään kulttuuritoiminnan strategiset tavoitteet ja tehtävät toimenpiteet tavoitteiden toteuttamiseksi sekä osoitetaan eri toimijoille roolit kaupungin kulttuuritoimijuuden vahvistamisessa. Lisäksi työssä on tarkoitus löytää kulttuurille uusia tekemisen ja toteuttamisen tapoja ja siten määritellä uudelleen nokialaista kulttuuria ja vahvistaa sen merkitystä osana kehittyvää kaupunkia. Kulttuuriohjelmaa valmistellaan työpajojen rinnalla myös kyselyllä, joka on avoinna 31.3. saakka.

Lisätietoa:
Asta Engström, vapaa-aikajohtaja