Nuorten ja lasten sisätilojen harrastustoiminta voi jatkua Nokialla 21.4. alkaen

Nokian kaupungin perusturvalautakunnan päätöksen mukaisesti vuonna 2002 syntyneiden ja sitä nuorempien lasten ja nuorten sisätilojen ryhmäharrastustoiminta voi jatkua kaupungin tiloissa turvaohjeita noudattamalla 21.4. alkaen. Myös Pirkan opiston opetustoiminta ja taiteen perusopetus voivat palata lähiopetukseen vuonna 2002 ja sitä myöhemmin syntyneiden osalta.

Lisäksi kaupungin nuorisotilojen ohjattu pienryhmätoiminta käynnistyy 22.4. alkaen maskisuositusta ja turvaohjeita noudattaen.

Lasten ja nuorten sisätilojen ohjattua harrastamista voidaan toteuttaa enintään 10 hengen ryhmissä. Sisä- ja ulkoharrastuksissa on noudatettava OKM/THL:n turvaohjeistusta. Otteluita ja harjoituspelejä ei järjestetä. Huoltajien on tärkeä huomioida, että he eivät kokoonnu lasten ja nuorten harrastustoiminnan myötä ulkona yli kuuden henkilön ryhmiin ja noudattavat kaikissa tilanteissa turvavälejä.

Aikuisten harrastukset tauolla, kirjastojen ja museoiden tilannetta tarkastellaan ensi viikolla

Aikuisten ryhmäliikunta ja muut ryhmäharrastukset kaupungin tiloissa ovat yhä tauolla koronatilanteesta johtuen. Nokian uimahalli on avoinna lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille. Kilpa- ja huippu-urheilun harjoitusmahdollisuudet kaupungin tiloissa pysyvät ennallaan.

Pirkanmaan pandemiaohjausryhmä käsittelee ensi viikolla muun muassa kirjastojen ja museoiden mahdollista avaamista toukokuussa. Vappuaattoa vietetään Pirkanmaallakin kuuden henkilön kokoontumisrajoituksen voimassa ollessa. Aluehallintovirasto tarkastelee toukokuun kokoontumisrajoitusta ensi viikolla.

Pirkan opisto tiedottaa erikseen asiakkailleen lasten ja nuorten lähiopetuksen avaamisen käytännöistä ja ajankohdasta.

Lisätiedot medialle:

perusturvajohtaja Sanna Rautalammi, 040 7799 27