Nuorille uusi yritysideakilpailu, Nokian bisneskisa

Nokialla järjestetään uusi, nuorille suunnattu yritysideakilpailu, Nokian bisneskisa. Bisneskisa järjestetään Nokian yläkouluille ja toiselle asteelle 1.-28.2.2023. Bisneskisa on Nokian kaupungin, Nokian Yrittäjien sekä Pirkanmaan Yrittäjien järjestämä kilpailu, jonka tavoitteena on synnyttää paikkakunnalle uutta yrittäjyyttä ja lisätä nuorten innostusta yrittäjyyteen.

Kuinka kilpailu etenee

Nokian bisneskisa on paikallisesti järjestetty yritysideakilpailu, johon voi osallistua 13 – 20 vuotiaita nuoria Nokian yläkouluista, lukiosta sekä ammatillisesta koulutuksesta. Yläkoulu ja toinen aste kilpailevat omissa ikäluokissaan. Opiskelija voi osallistua kisaan joko yksin tai tiimissä. Ideasarjaan voit esimerkiksi osallistua oman kaveriporukan kanssa! Mikäli tiimissä on sekä yläkoulun että toisen asteen opiskelijoita, valitaan sarja enemmistön mukaan.

• Bisneskisassa osallistujien tehtävä on kehittää toteuttamiskelpoinen yritysidea.
  • Yläkoulu ja toinen aste kilpailevat omissa ikäluokissaan.
  • Kisaan opiskelija voi osallistua joko yksin tai tiimissä.
  • Bisneskisassa voi kilpailla uudella idealla tai tuunata toiminnassa olevan yrityksen palvelua tai tuotetta.
  • Yritysideat lähetetään sähköisellä lomakkeella, jonne voi liittää kirjallisen yrityskuvauksen sekä itse tuotetun lyhyen videon.

Parhaat ideat palkitaan

Oman yritystoiminnan ideointi ja aloittaminen vaatii rohkeutta. Kilpailun avulla voit vapaasti ideoida, olisiko omasta ideasta toteutukseen. Yritysideakilpailun tarkempiin ohjeisiin voit tutustua Bisneskisan verkkosivujen kautta. Sivuilta löytyy mm. Bisneskisa-opasvihko, joka auttaa ideoinnin alkuun. Sivuilta löytyvän lomakkeen kautta voit myös palauttaa yritysideat, viimeinen palautuspäivä on 28.2.2023.

Tuomaristo valitsee hakemusten perusteella molemmista sarjoista kuusi parasta yritysideaa haastatteluun, joista kummastakin kolme parasta palkitaan kilpailun finaalissa 10.3.2023. Yläkoulujen finaali järjestetään aamupäivällä ja toisen asteen finaali iltapäivällä.

Lisätietoja kilpailusta:

Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori