Nuori kulttuuri MOVES – Pirkanmaan aluetapahtumasta valittiin nokialainen tanssiryhmä valtakunnalliseen SottiisiMoves tapahtumaan Tampereelle

Nuori Kulttuuri MOVES -Pirkanmaan aluetapahtuma järjestettiin tänä vuonna Kangasalla Pitkäjärven liikuntahallilla 15.–16.2.2020. Kaksipäiväiseen katselmukseen osallistui ennätykselliset 56 ryhmää ja lähes 500 10–20 -vuotiasta nuorta tanssijaa ympäri Pirkanmaata. Yleisöä saatiin paikan päälle kahden päivän aikana lähemmäs 500.

Ammattilaisista koottu raati antoi jokaiselle ryhmälle henkilökohtaisen palautteen ja valitsi 15 ryhmää edustamaan Pirkanmaata valtakunnalliseen SottiisiMOVES tapahtumaan Tampereelle 10.-14.6 (https://sottiisi.net/). Yksi jatkoon päässeistä tanssiryhmistä oli Nokian Dance Actions tanssikoulun Jiisa Mäkelän & Salla Raunion Polar Friends esitys.

Tapahtuman raatiin kuului tänä vuonna Mariikka Santaharju, Joel Alalantela ja Sanni Laine. Raati oli positiivisesti yllättynyt tanssijoiden itsensä tekemistä koreografeista ja omien ideoiden tuomisesta esityksiin. Palautteessa haluttiin korostaa perusliikkeiden harjoittelun tärkeyttä ja muistuttaa, että tekniikan hallinta luo tanssin tekemiselle vahvan pohjan.

Raati antoi usealle ryhmälle kunniamaininnan mm. ilmaisusta, energisyydestä ja ryhmädynamiikasta. Liitteenä vielä kunniamaininnat.

Artikkelikuva ei liity tapahtumaan.

Pirkanmaan edustajat 2020

Dance Actions Jiisa Mäkelä & Salla Raunio – Polar Friends (Nokia)

Balettikoulu Hannele Suomalainen, jazz edistyneet – Unravel Me (Tampere)

Tampereen konservatorio, jazz edistyneet – Bonding (Tampere)