Nokian vieraslajikartoitus on päättynyt – seuraavaksi palkitaan kitkemisestä

Nokialla kartoitettiin touko-kesäkuun vaihteessa haitallisia vieraslajikasveja Crowdsorsa-mobiilipelin avulla. Tehtävä oli kaikille avoin, ja siihen osallistui Nokialla jopa 85 kuntalaista – suuret kiitokset heille! Seuraavaksi alkaa kitkentävaihe.

Projektin toisessa vaiheessa, perjantaina 9.6. klo 9 käynnistyy uusi tehtävä, jossa löydettyjä lupiini- ja jättipalsamiesiintymiä voi kuka tahansa käydä kitkemässä rahallista palkkiota vastaan. Tarkemmat ohjeet löydät Crowdsorsa-sovelluksesta, jossa tehtävä julkaistaan perjantaina. Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi sovelluskaupasta.

Luonnon monimuotoisuutta uhkaavia haitallisia vieraslajeja torjutaan tänä kesänä samalla menetelmällä jopa 14 kunnassa ympäri Suomea. Kyseessä on ensimmäinen kerta maailmassa, kun vieraslajiongelmaa ratkaistaan mobiilipelillä joukkoistamisen keinoin. Osallistumalla vieraslajien torjuntaan autat Nokian kaupunkia sen alkuperäisluonnon suojelemisessa!

Lue lisää vieraslajeista.

Lataa Crowdsorsa-sovellus joko Google Play -kaupasta tai App Storesta