Nokian vesistöjen tilasta verkkokysely kaupunkilaisille ja vapaa-ajan asukkaille

Nokian kaupungin ympäristönsuojeluyksikkö avaa kesäkaudeksi kaupungin verkkosivustolle karttapohjaisen palautekyselyn koskien Nokian vesistöjen tilaa. Kyselyn tavoitteena on kerätä kokemuksia, havaintoja sekä lisätietoa Nokian järvistä ja joista.

– Seuraamme Nokian vesistöjen tilaa vuosittain mm. erilaisten mittausten avulla. Haluaisimme kuitenkin saada myös asukkailta ja mökkeilijöiltä lisää tietoa siitä, onko jossain järvessä tai joessa ongelmia, jotka vaatisivat tarkempaa seurantaa. Keräämme palautekyselyn avulla tietoa sekä kaupungin omaa tutkimustoimintaa että alueellisia hankkeita varten, kertoo ympäristösuojelupäällikkö Raimo Tuohisaari.

Vesistöjen tilaa koskeva palautekysely on avoinna 31.8.2020 saakka. Kyselyn tuloksista ja mahdollisista jatkotoimenpiteistä tiedotetaan tulevan syksyn aikana. Tuohisaaren mukaan kaupunki julkaisee lisäksi Nokian vesiensuojelua koskevan koosteen.

Kerro huomiosi ja toiveesi verkkokyselyn kautta

Kaupunkilaisia ja vapaa-ajan asukkaita pyydetään kertomaan veden laadun muutoksista, sinileväkukinnoista ja vesien hoitoon tai kunnostukseen liittyvistä toiveista. Huomioita voi lisätä palautekyselyn kartalle 15.5.-31.8. välisenä aikana. Vesilain rikkomuksista tulee kuitenkin ilmoittaa suoraan ympäristönsuojeluyksikölle sähköpostitse osoitteeseen ymparistonsuojelu@nokiankaupunki.fi.

Vesistöjä koskeva kyselyyn voi vastata tästä.

Ohjeet tietokoneella vastaamiseen

Lisää kommentti sivun oikeasta alakulmasta kohdasta ”Uusi kommentti”. Kirjoita palautteesi ylempään tyhjään kenttään ”Viesti”. Klikkaa seuraavaksi kartalla kohtaa, jota palautteesi koskee. Klikkaa viimeiseksi ”Raportoi”-painiketta.

Ohjeet älypuhelimella vastaamiseen käyttäen omaa sijaintia

Jos olet juuri siinä paikassa, josta haluat palautetta antaa, voit klikata ”Sijainti”-kentän oikealla puolella olevaa tähtäinkuviota. Muuten voit toimia edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti.

Lisätiedot:
ympäristönsuojelupäällikkö Raimo Tuohisaari, puh. 040 779 9287