Nokian uuden palloiluhallin urakkasopimus on allekirjoitettu ja rakennustyöt alkavat

Nokian kaupunki ja Aki Hyrkkönen Oy ovat allekirjoittaneet Nokian uuden palloiluhallin kokonaisurakan urakkasopimuksen maanantaina 21.11.2022. Urakka-alue on luovutettu Aki Hyrkkönen Oy:n käyttöön ja rakennustyöt tontilla aloitetaan välittömästi.

Uusi palloiluhalli rakennetaan Nokian lukion ja Tredun ammatillisen oppilaitoksen yhteisen kampusalueen viereen Kankaantaankadulle. Palloiluhalli mahdollistaa koululiikunnan, usean lajin harrastamisen ja kilpailutoiminnan sekä yleisötapahtumat ja kulttuuritilaisuudet. Uusi palloiluhalli valmistuu syksyllä 2024.

Uuteen palloiluhalliin tulee kaksi erillistä salia, jotka ovat väliverhoilla jaettavissa useampaan lohkoon. Pääsali katsomoineen mahdollistaa esimerkiksi liigatason salibandy- ja koripallo-ottelutapahtumat sekä muut yleistötapahtumat. Arkikäytössä pääsali voidaan jakaa kolmeen erilliseen lohkoon, jotka kaikki ovat täysimittaisen koripallokentän kokoisia. Toinen sali on harjoitussali, joka on jaettavissa kahteen osaan. Tämä toimii koululiikunnan lisäksi salibandyn harjoitussalina.

Lisätiedot:

Nokian kaupunki: