Nokian uimahalli on suljettuna huolto- ja kunnostustöiden vuoksi 19.6.–15.8.

Nokian uimahalli on suljettuna 19.6.–15.8. sillä hallissa tehdään tuolloin huolto- ja kunnostustöitä. Jo käyttöikänsä loppupäässä oleva 45-vuotias uimahallirakennus edellyttää perusteellista vuosittaista kunnostusta, jotta se voidaan pitää muulloin turvallisesti auki ja asiakkaiden käytössä.

Huolto- ja kunnostustyöt eivät ole olleet mahdollisia talven ja kevään aikana. Vaikka uimahalli oli pitkään suljettuna isommalta yleisöltä, se on ollut avoinna kilpa- ja huippu-urheilijoille, lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaille, koululaisten uinninopetukselle sekä lasten ja nuorten ohjatulle harrastustoiminnalle.

Mittavat uudistus- ja huoltotyöt

Kesäsulun aikana uimahallissa uusitaan pukuhuoneiden muovimatot, korjataan kylmäaltaan pinnat, tehdään laattakorjauksia ja huolletaan säleverhot sekä uudistetaan ikkunoiden ulkolistoja. Uimahallin pesutiloihin tehdään myös nanopinnoitus sekä koko halli siivotaan perusteellisesti. Näitä tehdään sekä ostopalveluna että kaupungin tilapalvelujen omana työnä.

Koska rakennus on jo huonokuntoinen, se edellyttää paljon huoltamista. Mikäli uimahalli pidettäisiin avoinna koko kesän, olisi se suljettava syyskaudella kunnostusten takia.

Uima-altaat ja saunat ovat auki kaikille arkisin 18.6. saakka

Nokian uimahalli avautuu koronarajoitusten lievennyttyä kaikille uimareille tiistaina 1.6. ja on avoinna yleisölle arkisin klo 12–20. Aamupäivät varataan uimakoulutoiminnalle. Uimahalliin voidaan ottaa sisään puolet normaalista asiakasmäärästä. Lisäksi kävijöiden tulee huolehtia tarkasti turvallisuus- ja hygieniaohjeista.

Uusi uimahalli on investointiohjelmassa

Kaupungin investointiohjelmassa uuden uimahallin rakentaminen ajoittuu vuodelle 2023. Tulevassa uimahallissa tarvetta vastaavalle pitkälle kesäsululle ei huollon ja kunnostuksen vuoksi enää ole.

Lisätiedot medialle:

Tuula Kantola, ateria- ja siivouspäällikkö, tilapalvelut
040 7799 229 tai etunimi.sukunimi@nokiankaupunki.fi

Hanna Murotie, liikuntapalvelupäällikkö, vapaa-aikapalvelut