Nokian terveyskeskussairaalan Lempäälän yksikössä ei uusia tartuntoja, Harjuniityn osastolle vierailukielto

Nokian kaupungin terveyskeskussairaalan Lempäälän yksikössä todettiin viime viikolla yksittäisiä koronavirustartuntoja. Osaston henkilökunta ja potilaat on testattu kahdesti. Jälkimmäisessä testauksessa ei ilmennyt uusia tartuntoja. Osastolle aiemmin asetettu vierailukielto on purettu ja sinne voidaan taas ottaa uusia potilaita.

Harjuniityn terveyskeskussairaalaan varotoimenpiteenä vierailukielto

Nokian arviointi- ja kuntoutusyksikkö Komeetassa on ilmennyt yksittäisiä tartuntoja, joista kaupunki tiedotti eilen 28.9. Komeetta sijaitsee samassa rakennuksessa kuin Harjuniityn terveyskeskussairaala. Nyt myös terveyskeskussairaalan osaston potilaat on testattu varotoimenpiteenä. Osastolla on vierailukielto siihen saakka, kunnes kaikki testitulokset on saatu.

Toimenpiteet potilaiden suojaamiseksi on suunniteltu yhdessä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin infektioyksikön kanssa.

Nokian kaupungin terveyskeskussairaala toimii kahdessa väistötilassa, joista toinen on Lempäälän terveyskeskuksen rakennuksessa erillisissä tiloissa ja toinen sijaitsee Harjuniityssä Nokialla.