Nokian sosiaali- ja terveysasema on valmiina käyttöönottoon – asiakkaat pääsevät sisään syksyllä

Nokian kaupunki vastaanotti Nokian uuden sosiaali- ja terveysaseman sisätilat kohteen urakoitsijana toimineelta Skanska Talonrakennus Oy:ltä keskiviikkona 31.5.2023. Kohteen ulko-osat ja piha-alueet vastaanotetaan juhannusviikolla.

Nokian sosiaali- ja terveysasema siirtyi heti luovutuksen jälkeen Pirkanmaan hyvinvointialueen käyttöön. Nokian kaupunki ja Pirkanmaan hyvinvointialue ovat solmineet kohteesta pitkäaikaisen, 20 vuoden vuokrasopimuksen. Vuokrasopimus astuu voimaan 1.6.2023. Nokian kaupunki vastaa jatkossa kiinteistön ylläpidosta ja Pirkanmaan hyvinvointialue kiinteistössä tuotettavista palveluista sekä niiden tarvitsemista kalusteista ja laitteista.

Pirkanmaan hyvinvointialue aloittaa heti tilojen toiminnallisen käyttöönoton. Tiloihin muuttaa terveyspalveluiden yksiköitä kahdeksasta eri sijainnista.  Asiakkaat pääsevät käyttämään Nokian sosiaali- ja terveysaseman palveluita syksyllä 2023.

Kohteen vastaanottamisessa olivat mukana Nokian kaupungilta rakennuttamispäällikkö Sinikka Vähämaa, tekninen isännöitsijä Juha Majalahti, kiinteistötyönjohtaja Timo Leponiemi, ylläopitopäällikkö Tuomas Salonen, talousjohtaja Mikko Koskela, isännöitsijä Petri Uosukainen ja tilapalvelujohtaja Kirsi Maijala. Pirkanmaan hyvinvointialuetta edustivat käyttöpäällikkö Petri Rantavuori, hyvinvointikeskuskoordinaattori Outi Kytöneva ja hyvinvointikeskussuunnittelija Maija Hietaniemi.

Faktoja:

• Osoite: Maununkatu 12, 37100 NOKIA
  • Uudisrakennus, kokonaisala: 12 022 m2
  • Kerroksia: 5
  • Tiloja: 526 kpl, joista toiminnallisia tiloja n. 460
  • Vastaanottohuoneita: 108 kpl
  • Potilashuoneita: 28 kpl, joista
    • 1 hengen potilashuoneita 20 kpl
    • 2 hengen potilashuoneita 8 kpl
    • Potilaspaikkoja yhteensä 36 kpl
  • Henkilöstömäärä: n. 280 työntekijää
  • Kiinteistöön voi tulla autolla, polkupyörällä, kävellen tai julkisilla kulkuneuvoilla. Asiakaskäyttöön on varattu pysäköinti- ja polkupyöräpaikkoja.
  • Kiinteistön lähin bussipysäkki sijaitsee Maununkadulla
  • Kiinteistön asiakaskäytössä olevat sisäänkäynnit
  • Maununkadulta pääsisäänkäynti ja kulku kiirevastaanotolle
  • Souranderintieltä käynti hoitotarvikepalveluun ja kappeliin