Nokian Renkaat Oyj:lle Nokian mitali

Nokian kaupunki huomioi Nokian Renkaat Oyj:n Nokian mitalilla tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi. Mitali luovutettiin Tapsan Tahtien avajaisten yhteydessä Nokian Pirkkalaistorilla torstaina 2.8.

”Nokian Renkaat Oyj on pitkäaikainen, merkittävä elinkeinoelämän vaikuttaja ja työnantaja Nokialla. Yrityksen oman tuotannon lisäksi laaja alihankkijoiden verkosto luo työpaikkoja ja hyvinvointia Nokialle ja koko Pirkanmaalle. Menestyksekäs, kansainvälinen yritys on toimintansa kautta edistänyt huomattavalla tavalla myös Nokian kaupungin tunnettuutta, joten voidaan sanoa, että Nokian Renkaat Oyj:n kohdalla kaikki Nokian mitalin saamisen kriteerit täyttyvät”, perustelee Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi valintaa.

Mitalin vastaanotti Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtaja Hille Korhonen.

”Olemme iloisia Nokian Renkaille myönnetystä Nokian mitalista. Nokian Renkailla on pitkä historia Nokialla, ja Nokia on meille hyvin tärkeä toimipaikka: meillä on Nokialla sekä pääkonttori että tuotantoa, ja työntekijöitä yli tuhat. Investoimme tälläkin hetkellä tuotantoon Nokialla, ja olemme syksyn aikana palkkaamassa lähes sata uutta henkilöä, kun kasvatamme kapasiteettia mahdollistaaksemme kasvavan rengaskysynnän”, toteaa toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Nokian mitalin myöntää Nokian kaupunginhallitus ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi. Ansiokkaaksi voidaan katsoa poikkeuksellisen mittava panos Nokian kaupungin luottamusmiehenä, viranhaltijana tai työntekijänä; yleistä tunnustusta saanut toiminta, joka on huomattavalla tavalla edistänyt Nokian kaupungin aineellista tai henkistä rakentamista tai teko, joka nokialaisen suorittamana on tehnyt Nokian nimeä tunnetuksi ja jolle annetaan erityisen suuri arvo Nokian kaupungin ulkopuolellakin.

Pronssisen Nokian mitalin on suunnitellut kuvanveistäjä Raimo Heino. Mitalin on saanut vuodesta 1967 alkaen yhteensä 58 eri tahoa, joiden joukossa on muun muassa yhteiskunnallisia vaikuttajia, kulttuurin ja taiteen ammattilaisia, yrityksiä ja yhteisöjä. Mitali voidaan myöntää vuosittain, kaupungin juhlavuosina voidaan palkita useampia tahoja.