Nokian puistojen ja viheralueiden hoitoa jouduttu supistamaan poikkeustilanteen vuoksi

Nokian kaupungin infrapalveluiden kesä- ja kausityöntekijöiden rekrytointi viivästyi tänä keväänä koronaviruspandemiasta johtuneiden yhteistoimintaneuvotteluiden vuoksi. Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen kesä- ja kausityöntekijät pääsivät aloittamaan puistojen ja viheralueiden hoito- ja kunnossapitotyöt tavanomaista myöhemmin. Kesä- ja kausityöntekijöiden määrää jouduttiin supistamaan tänä vuonna.

Kaupungin puistojen, viheralueiden sekä istutusten hoitoväliä on jouduttu pidentämään infrapalveluiden normaalia vähäisemmän henkilöstömäärän vuoksi. Tänä vuonna kaupunkialueelle ei istuteta kesäkukkia, koska niitä ei pystyttäisi kastelemaan ja hoitamaan riittävällä tasolla poikkeustilanteen vuoksi. Ulkoliikunta- ja leikkipaikkojen sekä uimarantojen kunnossapito pyritään hoitamaan normaalisti.

Lisätiedot:
Mikko Nieminen, kaupunkikehitysjohtaja, p. 040 133 4780