Nokian Pirkkalaistorille kesäksi uusi torikahvila ja jäätelökioski

Nokian Pirkkalaistorilla palvelee kesäkauden uusi torikahvila sekä jäätelökioski. Nuorten 4H-yrittäjien Minetti-jäätelökioski avautui 22.5.2020 ja on toukokuussa avoinna viikonloppuisin. Kesäkuun alussa toimintansa aloittaa myös Cafe Kompon torikahvila, josta vastaa neljä restonomiopiskelijaa. Nokian kaupunki ei järjestä Pirkkalaistorilla tapahtumia kesällä 2020 koronaviruspandemian vuoksi.

– Toritapahtumien puuttuessa on hienoa, että Pirkkalaistorilla on lähes päivittäin myyjiä elävöittämässä toria. Minetti-jäätelökioskin pyörittämistä jatkaa tänä kesänä kolme yrittäjänuorta, jotka olivat mukana torilla jo viime vuonna. Cafe Kompo aloittaa torilla uutena tulokkaana ja kahvilakioskin valikoimiin kuuluvat juomien lisäksi mm. suolaiset ja makeat leivokset ja kahvileivät, kertoo Nokian kaupungin yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu.

Keskiviikko on vakiinnuttanut paikkansa Pirkkalaistorin viikkotoripäivänä. Toripaikat ovat maksuttomia, eikä toripaikkaa tarvitse varata etukäteen toriaikoina eli maanantaista lauantaihin klo 7-14. Paikat valitaan saapumisjärjestyksessä.

– Koronaviruspandemiasta johtuvien rajoitusten vuoksi myyjien on kuitenkin hyvä sijoittua tasaisesti pitkin toria sekä muistuttaa asiakkaita säilyttämään riittävät turvavälit toisiinsa. Myös hyvästä hygieniatasosta tulee huolehtia, muistuttaa Rinne-Järvensivu.

Lisätietoja:
yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu, p. 050 351 8210