Nokian Pirkkalaistori uudistuu – kesällä livelähetykset torilta keskiviikkoisin

Nokian kaupunki elävöittää tänä kesänä Pirkkalaistorin toritapahtumia keskiviikkoisin järjestettävillä suorilla lähetyksillä. Näillä ns. toriliveillä on tarjolla ajankohtaisohjelmaa ja musiikkia klo 10-12 keskiviikosta 15.6. alkaen aina elokuulle asti. Torin tapahtumasisällön tuottaa yhteisöllinen kaupunkimedia Nokialive.

– Keskiviikko on vakiintunut Nokian Pirkkalaistorin viikkotoripäiväksi ja torilla käy useita kauppiaita monipuolisine tuotteineen. Haluamme, että keskiviikot säilyvät jatkossakin hyvinä myyntipäivinä, jotta kauppiaita ja asiakkaita riittää keskiviikkotoreille ympäri vuoden. Kesäajan torilivet tuovat esille Nokian ajankohtaisia asioita ja tapahtumia sekä uudistavat torin ohjelmatarjontaa, sanoo Nokian kaupungin yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu.

Torikauppiaat ovat keskiviikkoisin paikalla iltapäivään saakka. Viikkotoripäivän lisäksi kausipaikkalaiset myyvät torilla muun muassa marjoja, vihanneksia ja kesäkukkia muinakin viikonpäivinä. Lisäksi torilla palvelee kesän ajan Pirkkalaistorin Minetti -jäätelökioski.

Ensimmäisen toriliven teemana torialueen kehittäminen

– Ensimmäisessä torilivessä 15.6. keskustellaan torialueen kehittämisestä. Mukana on kaupungin edustajia Nokian kaupunkikehityspalveluista, jotka keräävät kaupunkilaisten ideoita ja palautetta torin kehittämistyön pohjaksi, kertoo Nokialiven Pasi Heino.

Torilivejen suoria lähetyksiä voi katsoa Nokialiven Youtube-kanavan kautta.

Pirkkalaistorin yleisilme paranee

Pirkkalaistorin istutusaltaiden kivipaasien saumaustyöt viimeistellään lähiviikkoina ja altaisiin istutetaan havuja sekä perennoja. Lisäksi torille asennetaan uusia penkkejä ja yleisilmettä kohennetaan loppuvuoden aikana.

Kaupunki on käynnistänyt Pirkkalaistorin asemakaavan muutoksen, joka mahdollistaa torialueen kehittämisen. Tavoitteena on osoittaa torialueelle rakennusalat ja rakennusoikeus torialueen kehittämisen kannalta tärkeitä rakennuksia ja rakennelmia, kuten esiintymislavaa tai kahvilatoimintaa varten.

Lisätiedot:
Tiina Rinne-Järvensivu, yrityskoordinaattori, Nokian kaupunki, p. 050 351 8210