Nokian palloiluhallin purkaminen siirtyy – halli on käytössä 30.4.2023 saakka

Nokian kaupunki ja Tredu Kiinteistöt Oy ovat pääsemässä sopimukseen nykyisen palloiluhallin käytöstä 30.4.2023 saakka. Kaupunki pysyy siihen saakka vuokralaisena Tredu Kiinteistöjen omistamassa hallissa. Palloiluhalli on koripalloseura BC Nokian harjoittelu- ja pelipaikka. Rakennuksen purkaminen alkaa ensi vuoden toukokuussa.

Tredu Kiinteistöt rakennuttaa parhaillaan samalle tontille uutta Tredun ja Nokian lukion toisen asteen kampusta. Nokian kaupunki valmistelee myös uuden palloiluhallin hankintaa nykyisen palloiluhallin viereen, samasta tontista lohkaistavalle omalle tontilleen.

Aiemmin kaupunki on tiedottanut, että hallia uhkaa purkaminen jo tämän vuoden toukokuussa. Kaupunki ja Tredu Kiinteistöt Oy ovat kuluneen vuoden aikana neuvotelleet hyvässä yhteistyössä nykyisen palloiluhallin käytön jatkamisesta ja rakennushankkeiden yhteensovittamisesta.

Nokian kaupunginhallitus päättää sopimuksen hyväksymisestä maanantaina 14.3.

Lisätiedot medialle:
talousjohtaja Mikko Koskela, Nokian kaupunki, 040 133 4422