Nokian lukion ja Tredun Nokian toimipisteen yhteisen kampuksen nimikilpailu

Kankaantaankadun varteen on parhaillaan rakentumassa Nokian lukion sekä Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Nokian toimipisteen uusi kampusalue. Rakennuskokonaisuus valmistuu kesällä 2022. Nokian kaupunki, Tampereen seudun ammattiopisto Tredu ja Tredu-Kiinteistöt Oy julistavat nimikilpailun uuden kampuksen nimestä. Nimikilpailuun voi osallistua 8.2. – 17.2. verkossa. Ehdotettu nimi tulee perustella esityksessä.

Nokian lukion ja Tredun kampuksen uuden rakennuksen havainnekuva. harmaa, moderni rakennus.
Kuva: Arkkitehtitoimisto Perko.

Nimikilpailuun toivotaan runsasta osallistumista myös Nokian lukion ja Nokian Tredun opiskelijoilta ja henkilöstöltä. Lisäksi nimiesitystä pyydetään Nokia-Seuralta.

Kilpailuun saadut nimiehdotukset käsittelee Nokian kaupungin, Nokian lukion, Tredun sekä Tredu-Kiinteistöjen edustajista koostuva nimiraati, joka tekee esityksen nimestä Nokian sivistyslautakunnalle. Raadissa on edustettuna myös lukion ja Tredun opiskelijat.

”Uusi, upea kampus valmistuu sopivasti oppivelvollisuuden laajentamisen käyttöönoton alkuvaiheessa ja mahdollistaa nokialaisille laajat toisen asteen opintomahdollisuudet laadukkaassa oppimisympäristössä omalla kotipaikkakunnalla. Kampus tulee olemaan yli 1 000 toisen asteen opiskelijan opiskelupaikka vuosikymmeniksi eteenpäin” kertoo Nokian sivistysjohtaja Pauliina Pikka.

Hanna Vihriälän tilataideteos ”Pohjoinen taivas".
Kuva: Hanna Vihriälä.

Kampus on ulkoiselta arkkitehtuuriltaan modernia eteenpäin menoa kuvastava rakennus, joka kestää aikaa. Sisätiloissa tiloja yhdistävänä kiinnekohtana on suuri aula-, ruokala- ja monitoimialue, jonka katseenvangitsijaksi on tulossa kuvanveistäjä Hanna Vihriälän tilataideteos ”Pohjoinen taivas”. Teos perustuu tähtikartastoon ja se on rakennettu erikokoisista, kierrätysmuoviin valetuista sinisistä, violeteista ja punaisista palloista, helmistä sekä vaijereista. Teoksen värimaailmassa on huomioitu tilan valoisuus ja valkoiset pinnat.

Osallistu nimikilpailuun 17.2. mennessä:
Uuden kampuksen nimikilpailu, verkkolomake

Lisätiedot: