Nokian kirjastoissa otetaan käyttöön uusi tulostus- ja kopiointijärjestelmä

Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa sekä Linnavuoren kirjastossa on otettu käyttöön uusi tulostus- ja kopiointijärjestelmä.

Kopiot ja tulosteet maksetaan jatkossa kirjastokortille ladatulla saldolla. Jokaisella kortilla on valmiina 1 euron aloitussaldo. Lisää saldoa voi ladata henkilökunnan avustuksella kirjastojen asiakaspalveluaikoina. Huom! Ensimmäisellä käyttökerralla asiakkaan täytyy rekisteröidä kirjastokorttinsa järjestelmään monitoimilaitteella (kopiokone, Virrassa 3. krs).

Tulostustyön voi myös lähettää sähköpostin liitetiedostona pdf-muodossa osoitteeseen kirjastotulostus(at)tampere.fi ja vapauttaa kirjastokortilla vuorokauden kuluessa haluamansa kirjaston monitoimilaitteella. Sähköposti pitää lähettää kirjaston asiakastiedoissa olevasta sähköpostiosoitteesta.

Uuden tulostusjärjestelmän käyttöönoton myötä luovumme vierailijatunnusten käytöstä kirjaston asiakastietokoneilla. Kirjastokortin saat henkilökunnalta täyttämällä kirjastokorttihakemuksen ja esittämällä kuvallisen henkilötodistuksen.

Tulostusjärjestelmän vaihtuessa myös vanhat kopiokortit lakkaavat toimimasta. Hyvitämme vanhan kopiokorttisi saldon uuteen tulostusjärjestelmään vuoden 2022 loppuun asti. Kysy lisää kirjaston henkilökunnalta.

Myös tulosteiden ja kopioiden hinnat muuttuvat. Sama tulostusjärjestelmä on käytössä Tampereella, Kangasalla, Pirkkalassa sekä Nokialla. Tästä johtuen myös tulosteiden ja kopioiden hinnat yhtenäistyvät kuntien välillä.

Nokian kaupunginkirjaston tulostushinnasto:
Mustavalkoinen A4 = 0,30e
Mustavalkoinen A3 = 0,50e
Värillinen A4 = 1e
Värillinen A3 = 2e
Skannaus muistitikulle tai sähköpostiin on maksutonta.