Nokian kaupunki tukee kesätyösetelillä yli sadan nuoren työllistymistä

Nokian kaupunki kasvattaa nuorten kesätyöseteliin varattua määrärahaa 10 000 eurolla 50 000 euroon vuonna 2019. Kesätyösetelin tarkoituksena on edistää nokialaisten nuorten työllistymistä ja kannustaa paikkakunnan yrityksiä palkkaamaan nuoria kesätyöntekijöiksi. Tänä vuonna kesätyöseteli voidaan myöntää myös nuorelle, joka työllistyy 4H-yrittäjänä, laskutusosuuskunnan tai oman yrityksensä kautta.

Kesätyösetelin arvo on 400 euroa, joten 50 000 euron määrärahalla mahdollistetaan 125 nokialaisen nuoren työllistyminen kesällä 2019. Kesätyöseteli voidaan maksaa paikkakunnan yrityksille, yhdistyksille tai kesäyrityksen perustavalle nuorelle.

”Tehtävämme on edistää yrittäjyyskasvatusta, joten kesätyöseteli tarjoaa tähän yhden hyvän mahdollisuuden. Kesäyrittäjyys on nuorille hyvä tilaisuus kokeilla yrittäjyyttä matalalla kynnyksellä. Meiltä saa kesätyösetelin lisäksi myös neuvoja ja opastusta kesäyrityksen perustamiseen”, kannustaa elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen.

Kesätyöseteliin on oikeutettu nokialainen työnantaja, joka palkkaa vuosina 2000 – 2004 syntyneen nokialaisen nuoren 1.5. – 31.8.2019 välisenä aikana. Työsuhteen keston on oltava vähintään kaksi viikkoa ja maksettavan palkan vähintään 700 euroa sivukuluineen. Yksi nuori voi saada yhden kesätyösetelin ja yksi työnantaja voi työllistää kaksi nuorta kesätyöseteliä käyttäen.

Kesätyöseteleiden hakuaika on 6.3. – 29.3.2019. Jos hakemuksia tulee yli 125 kappaletta, kesätyösetelien saajat arvotaan. Kesätyöseteleitä voidaan edelleen myöntää määrärahan puitteissa myös hakuajan päättymisen jälkeen.

Nuorten kesätyösetelihakemus tehdään Nokian kaupungin verkkosivuilla olevalla lomakkeella, jonka tulee allekirjoittaa sekä työllistettävä nuori että työllistävä yritys tai yhdistys. Tuen myöntämisestä päättää elinkeinojohtaja.

Tilitys haetaan nuoren työsuhteen päättymisen jälkeen verkkosivuilla olevalla tilityslomakkeella, johon tulee liittää mukaan palkkatodistus. Tilitystä on haettava 30.9.2019 mennessä elinkeino- ja työllisyyspalveluista.

Lisätietoja:
elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen, puh. 044 4860 918