Nokian kaupunki tiivistää perusopetuksen palveluverkkoa poikkeusaikana 23.3. – 13.4.2020

Nokian kaupungin perusopetuksen oppilaista lähes 4200 on siirtynyt etäopetukseen. Lähiopetuksessa olevien oppilaiden määrä on hyvin vähäinen ja tulee todennäköisesti olemaan alle 100 oppilasta pääsiäiseen asti. Tosin tilanteen kehittyminen on vaikeasti ennakoitavissa. Tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tarkoituksenmukaista, että lähiopetusta järjestetään kaikilla perusopetuksen kouluilla.

Kaupungin perusopetuksen palveluverkkoa tiivistetään ajalla 23.3. – 13.4.2020 ja lähiopetus järjestetään seuraavasti:

• Lähiopetusyksikkö: Koskenmäen koulu
    • Koskenmäen koulussa järjestetään poikkeusaikana Koskenmäen koulun, Nokia-Viholan koulun ja Taivalkunnan koulun oppilaiden lähiopetus
  • Lähiopetusyksikkö: Alhoniityn koulu
    • Alhoniityn koulussa järjestetään Alhoniityn koulun, Kankaantaan koulun ja Myllyhaan koulun oppilaiden lähiopetus
  • Lähiopetusyksikkö: Harjuniityn koulu
    • Harjuniityn koulussa järjestetään Harjuniityn koulun sekä Siuro-Linnavuoren koulun oppilaiden lähiopetus
  • Lähiopetusyksikkö: Tervasuon koulu
    • Tervasuon koulussa järjestetään tarvittaessa Tervasuon alueen 1.-2.-vuosiluokkien oppilaiden lähiopetus ainakin niin kauan kuin päiväkoti toimii normaalisti
  • Lähiopetusyksikkö: Tottijärven koulu
    • Tottijärven koululla järjestetään Tottijärvi-Vahalahden koulun oppilaiden lähiopetus

Yläkouluissa (Emäkosken koulu, Harjuniityn koulu ja Nokianvirran koulu) järjestetään lähiopetusta tarvittaessa erityisen tuen oppilaille.

Niiden oppilaiden huoltajiin, jotka ovat ilmoittaneet lapsensa lähiopetustarpeesta tuleville viikoille, ollaan henkilökohtaisesti yhteydessä perjantain 20.3.2020 aikana. Mikäli oppilas tarvitsee lähiopetusta, tulee siitä ilmoittaa koulun rehtorille ja opetus järjestetään siinä lähiopetusyksikössä, jossa kyseisen alueen opetus poikkeusaikana järjestetään.

Mikäli lähiopetukseen osallistuvien oppilaiden määrässä tapahtuu merkittäviä muutoksia, linjataan asiaa tarpeen mukaan uudelleen.

Varhaiskasvatuksen palveluverkko pysyy vielä ennallaan, mutta sen supistamisen tarvetta ja ratkaisuja tarkastellaan päivittäin.

Lisätiedot:
Pauliina Pikka, sivistysjohtaja, puh. 040 133 4770, pauliina.pikka@nokiankaupunki.fi