Nokian kaupunki sai oman kuosin – innoittajina luonto ja kaupungin tutut maamerkit

Nokian kaupunki on tilannut oman kaupunkikuosin, jonka on suunnitellut nokialaisen Sokru Oy:n graafinen suunnittelija Outi Virtanen. Kuosin innoittajina ovat toimineet Nokian kaunis luonto vesistöineen sekä tutut maamerkit, kuten Tehdassaari, Nokian kirkko, Kerhola, kaupungintalo ja kylpylähotelli Eden. Lisäksi kuosissa on viittauksia kaupungin monipuoliseen yritys-, urheilu- ja kulttuurielämään.

Outi Virtasen suunnittelema värillinen Nokia-kuosi, jossa lukee Nokian kaupunki, City of Nokia. Kuosissa on kuvattuna erilaisia nokialaisia maamerkkejä, luontoa, eläimiä ja muita kaupungille tunnusomaisia symboleja.

”Nokia-kuosi osoittaa sen, että meillä on monta syytä olla kaupungistamme ylpeitä. Kuosissa seikkailevat niin näädät ja kaakkurit kuin täällä luonnonvaraisena elävät uhanalaiset purotaimenet. Mukana ovat myös Nokian teollista historiaa kuvaavat Hai-saappaat sekä Aino- ja Reino-tohvelit. Kuumaa koiraakaan ei ole unohdettu”, kertoo markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Laura Niittymäki.

Niittymäen mukaan Nokian kaupunki käyttää kuosia jatkossa mm. omissa lahjatuotteissaan. Kuosia on ensimmäiseksi hyödynnetty Nokia-suklaan pakkauksessa. Suklaalevyt ovat myös myynnissä neljässä nokialaisessa liikkeessä ja lisäksi ne tulevat myyntiin Nokian Joulutori Pop up –tapahtumaan 1. – 22.12.2018. Suklaalevyt on valmistanut ylöjärveläinen Suojärven Suklaatila Oy.

Nokian kaupunkikuosista on tehty värillinen sekä mustavalkoinen versio. Jatkossa kuosi on myös muiden toimijoiden käytössä ja siitä valmistetaan esimerkiksi kangasta, joka on myynnissä Joulutori Pop up –tapahtumassa.

”Uusi kuosi on suunniteltu siten, että se on mahdollisimman monikäyttöinen. Tavoitteena on ollut, että se sopii niin liikelahjoihin kuin sisustukseen eri muodoissaan. Käyttömahdollisuudet ovat laajat”, kuvailee kuosin suunnitellut Outi Virtanen Sokru Oy:stä.

Lisätiedot Nokia-kuosista ja ohjeet sen käyttämisestä julkaistaan Nokian kaupungin verkkosivuilla lähipäivinä.

Lisätietoja:
Nokian kaupunki, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Laura Niittymäki, puh. 040 133 4754
Sokru Oy, graafinen suunnittelija Outi Virtanen, puh. 050 353 3995