Nokian kaupunki pärjäsi hienosti kilometrikisoissa!

Valtakunnalliset hyötyliikuntaa esiin nostavat kilometrikisat alkoivat toukokuussa ja päättyivät viime viikolla. Kävelykilometrikisassa Nokian kaupunki sijoittui upeasti kuntasarjan 17. ja pyöräilykilometrejä keräävässä Kilometrikisassa keräsimme 61. eniten kilometrejä. Hiilidioksidipäästöjä säästimme autottomilla kilometreillä yhteensä 42 707kg, joka vastaa 87 henkilön edestakaista lentomatkaa Helsingistä Müncheniin.

Toukokuun alussa Nokian liikuntapalvelut ja Nokian kaupungin henkilöstöpalvelut haastoivat kuntalaiset ja kaupungin työntekijät mukaan kilometrikisoihin. Varsinkin Kävelykilometrikisa otti Nokialla hienosti tuulta alleen ja pysyttelimme koko kesän kuntasarjan kärkikahinoissa mukana. Lopullinen sijoitus kuntasarjassa oli 17. tuloksella 76 179,2km. Lopputulos oli huikea ja Nokian kaupunki sijoittui kuntasarjan kahdenkymmenen parhaan joukkoon ainoana yli 7000 asukkaan kuntana. Kuntasarjaan osallistui 240 kuntaa ja kilometrejä kertyi yhteensä yli 2 miljoonaa!

Pyöräilykilometrejä keräävässä Kilometrikisassa Nokia keräsi kuntasarjassa 61. eniten kilometrejä, yhteensä 167 880,0km. Kuntasarjaan osallistui 272 kuntaa ja yhteensä autottomia kilometrejä poljettiin 24,5 miljoonaa!

Pyöräilyn ja kävelyn ei tarvitse loppua tähän, vaan toivottavasti hyötyliikunta jatkuu kampanjoiden ulkopuolellakin! Jättämällä auton parkkiin säästät rahaa ja luontoa. Välillä pyöräily säästää myös aikaa, sillä kaupungissa pyörä on usein nopein kulkupeli alle viiden kilometrin matkoilla!

Vinkkejä talvipyöräilyyn voi hakea esimerkiksi Pyöräilytalven verkkosivuilta!