Nokian kaupunki palkitsi vapaa-ajan toimijoita itsenäisyyspäivänä

Nokian kaupungin vapaa-aikajaosto palkitsee vuosittain ansioituneita vapaa-ajantoimijoita. Palkinnot luovutettiin Kerholassa 6.12. Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlassa.

Kulttuuripalkinto Kaisa Kirkko-Jaakkolalle
Kulttuuripalkinto myönnetään nokialaiselle henkilölle tai yhteisölle ansioista Nokian taide- ja muun kulttuurielämän edistämiseksi tai merkittävästä kulttuuriteosta. Palkinnon arvo on 2000 €.

Vuoden 2017 kulttuuripalkinnon sai Kaisa Kirkko-Jaakkola. Kirkko-Jaakkola on tehnyt Nokian kaupungilla 30 vuotta kestäneen työuran kulttuurityön parissa. Määrätietoisen työnsä, laaja-alaisen museo- ja kulttuurialan osaamisensa sekä verkostojensa myötä hän on vahvistanut nokialaista paikallisidentiteettiä ja Nokian kaupungin kulttuurimyönteisyyttä sekä muodostanut vahvan yhteistyön kulttuuriyhdistysten, vapaaehtoisten toimijoiden ja kaupungin välille.

Liikuntateko -palkinto Nokian Voimisteluseuralle
Liikuntateko -palkinto myönnetään nokialaiselle henkilölle tai yhteisölle merkittävästä liikunta- tai urheiluteosta tai muusta työstä Nokian liikuntaelämän edistämiseksi ja kehittämiseksi. Palkinnon arvo on 1000 €.

Vuoden 2017 Liikuntateko -palkinnon sai Nokian Voimisteluseura ry, joka on lyhyessä ajassa kasvattanut toimintaansa merkittävästi. Aktiivinen ja asiantunteva seura on verkostoitunut muiden liikunta-alan toimijoiden kanssa luoden uutta toimintaa sekä parantanut lajin harrastamisen olosuhteita Nokialla. Toiminnassa korostuvat lasten ja nuorten liikuttaminen sekä yhdenvertaisuus. Laadukas, erinomaisesti organisoitu toiminta tavoittaa Nokialla jo lähes 500 harrastajaa.

Vapaa-aikajaosto myöntää vuosittain myös liikuntastipendejä menestyneille, alle 20-vuotiaille urheilijoille. Vuoden nuori urheilija -stipendin saivat uimari Jenna Rajahalme (Nokian Pyry ry) ja kamppailu-urheilija Sara Lehto (Nokian Kamppailu-Urheilijat ry). Molemmat ovat edustaneet Nokiaa ja pärjänneet lajeissaan valtakunnallisella tasolla.

Nuorisotoimija -palkinto Emäkosken koulun vanhempainyhdistykselle
Nuorisotoimija -palkinto myönnetään henkilölle tai yhteisölle merkittävästä nuorten parissa tehtävästä työstä. Palkinnon arvo on 1000 €.

Vuoden 2017 Nuorisotoimija -palkinnon sai Emäkosken koulun vanhempainyhdistys ry. Yhdistys toimii ansiokkaasti Emäkosken koulussa edistäen koulun ja vanhempien välistä yhteistyötä ja koko Nokialla tarjoamalla nuorille mahdollisuuksia erilaisiin vapaa-ajan aktiviteetteihin järjestämällä mm. konsertteja.

Lisäksi vapaa-aikajaoston nuorisostipendillä palkittiin nuori, joka on osoittanut erityistä aktiivisuutta ja toiminut esimerkkinä ja innostajana muiden nuorten keskuudessa. Stipendin sai Aino Marjamaa aktiivisesta toiminnastaan nuorten teatteriharrastuksen edistämiseksi Nokialla.