Nokian kaupunki palkitsi ansioituneita vapaa-ajan toimijoita itsenäisyyspäivänä

Nokian kaupungin vapaa-aikajaosto palkitsee vuosittain ansioituneita vapaa-ajan toimijoita. Vuoden 2018 tunnustuspalkinnot luovutettiin Kerholassa 6.12. Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlassa.

Kulttuuripalkinto Nota Bene Nokialle
Kulttuuripalkinto myönnetään nokialaiselle henkilölle tai yhteisölle ansioista Nokian taide-, tai kulttuurielämän edistämiseksi tai merkittävästä kulttuuriteosta. Palkinnon arvo on 2000 €.

Vuoden 2018 kulttuuripalkinnon sai Nokialla jo vuodesta 1954 asti toiminut naiskuoro Nota Bene Nokia ry. Korkeatasoinen ja monipuolisesti eri areenoilla esiintyvä kuoro on pitänyt yllä paikkakunnan vahvoja kuorolauluperinteitä ja uudistanut rohkeasti toimintaansa hakeutuen myös kansainvälisille kentille mm. kuorolaulukilpailuihin.

Liikuntatekopalkinto Nokia River Golfille
Liikuntatekopalkinto myönnetään nokialaiselle henkilölle tai yhteisölle merkittävästä liikunta-, tai urheiluteosta tai muusta työstä Nokian liikuntaelämän edistämiseksi ja kehittämiseksi. Palkinnon arvo on 1000 €.

Vuoden 2018 palkinnon sai Nokia River Golf, joka on tehnyt poikkeuksellisen tiivistä, pitkäjänteistä ja suunnitelmallista kouluyhteistyötä sekä liikunnan että golfin edistämiseksi mahdollistaen golfiin tutustumisen lähes kaikille nokialaisille peruskoululaisille.

Vapaa-aikajaosto myönsi lisäksi liikuntastipendit ansioituneelle urheiluseuralle ja menestyneelle, alle 20-vuotiaalle urheilijalle. Vuoden seuran tunnustus luovutettiin 50-vuotisjuhlaa viettävälle Nokian Palloseura ry:lle. Vuoden nuori urheilija -stipendin sai judon nuorten Pohjoismaiden mestaruuskisojen hopeamitalisti Eetu Ihanamäki (Nokian Judo ry).

Nuorisotoimijapalkinto Nokian Eräveikot ry:lle
Nuorisotoimijapalkinto myönnetään henkilölle tai yhteisölle merkittävästä nuorten parissa tehtävästä työstä. Palkinnon arvo on 1000 €.

Vuoden 2018 palkinnon sai vuonna 1949 perustettu partiolippukunta Nokian Eräveikot ry, joka on lippukuntana edistänyt omalla toiminta-alueellaan partioharrastusta huomattavasti ja pitkäjänteisesti luoden vakaan pohjan monen nuoren harrastustoiminnalle Nokialla.

Lisäksi vapaa-aikajaoston nuorisostipendillä palkittiin nuori, joka on osoittanut erityistä aktiivisuutta ja toiminut esimerkkinä ja innostajana muiden nuorten keskuudessa. Stipendin sai Nokian nuorisovaltuuston aloitteesta Jonna Sulonen aktiivisesta ja yhteisöllisyyttä edistävästä toiminnastaan mm. Nokian lukion oppilaskunnassa ja Nokian seurakunnan toiminnassa.