Nokian kaupunki palkitsee Mira Potkosen olympiamenestyksen stipendillä ja Potkosen nimeä kantavalla liikuntapaikalla

Mira Potkonen voitti pronssia Tokion olympialaisissa 2021. Nokian kaupunginhallitus päätti suorituksen palkitsemisesta kokouksessaan maanantaina 23.8.2021. Edellisen kerran Potkonen voitti olympiapronssia Rion olympialaisissa 2016. Tuolloin kaupunki palkitsi Potkosen omakotitalotontilla.

Kuvassa on nyrkkeilijä Mira Potkonen nyrkkeilyhanskat käsissään liikuntasalissa.

Nokian kaupunki palkitsee Mira Potkosen olympiamitalisaavutuksen 10 000 euron arvoisella stipendillä.

”Haluamme palkita Miran upean uran ja poikkeukselliset olympiasaavutukset stipendillä henkilökohtaisena huomionosoituksena ja kiitoksena niistä suurista tunteista ja upeista hetkistä, joita olemme saaneet kokea Miran uran aikana ja erityisesti nyt Tokion olympialaisissa”, kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi kertoo.

Stipendin lisäksi kaupunki aikoo rakentaa Nokialle uuden, Mira Potkosen nimeä kantavan liikuntapaikan. Liikuntapaikan on tarkoitus olla joko kuntoportaat tai ulkokuntosali, ja se suunnitellaan yhdessä Mira Potkosen kanssa. Liikuntapaikka toteutetaan keväällä 2022, ja  avajaiset on suunniteltu pidettäviksi kesällä 2022. Liikuntapaikasta päätetään myöhemmin erikseen.

”Haluamme, että Miran saavutuksista jää pysyvä jälki Nokian kaupunkiin ja nokialaisille. Toivomme Miran nimeä kantavan liikuntapaikan inspiroivan ja kannustavan nokialaisia liikkumaan. On hyvä muistaa, että Miran ura lähti liikkeelle kuntoiluharrastuksesta ja johti vahvan tahdon ja tavoitteellisuuden kautta olympiahistoriaan”, Haapaniemi toteaa.

”Mahtava fiilis mitalista! Tämän eteen on taisteltu, ja kovalla työllä olen saavuttanut palkinnon uralleni. Mieleen jäi huippu-urheilijan ura kaikkine kokemuksineen, urheilijan elämää eläen. Olen kiitollinen kaikesta kokemastani, ja tuntuu ihanalta päästää irti huippu-urheilijan arjesta ja nyrkkeilystä. Odotan innolla, mitä tulevaisuus tuo tullessaan”, nyrkkeilijä Mira Potkonen kertoo mietteistään.

Nokian kaupunki julkisti palkitsemisen Potkoselle järjestetyissä mitalijuhlissa Tapio Rautavaaran kentällä keskiviikkona 25.8.2021. Tilaisuudessa kukitettiin myös kävelijä Jarkko Kinnunen.

Lisätiedot:

Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi, 040 023 9220