Nokian kaupunki julkaisee itsenäisyyspäivän juhlatallenteen perjantaina 4.12.

Nokian kaupunki julkaisee itsenäisyyspäivän juhlatallenteen YouTube-kanavallaan perjantaina 4.12. klo 10. Video on tuotettu korvaamaan perinteinen itsenäisyyspäivän juhla, jota ei järjestetä koronapandemian vuoksi. Pirkan opiston tuotantoa oleva tallenne julkaistaan arkipäivänä, jotta sen voi katsoa vaikkapa osana koulupäivää. Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelusten ja sankarihaudoilla järjestettävien kunniakäyntien osalta tiedotamme erikseen koronapandemiaan liittyvien ohjeistusten tarkennuttua.

Juhlatallenne on nähtävillä Nokian kaupungin YouTube-kanavalla perjantaista 4.12. klo 10 alkaen. Hieman vajaan tunnin kestävä tallenne julkaistaan joistakin ennakkotiedoista poiketen jo itsenäisyyspäivää edeltävänä arkipäivänä, jotta esimerkiksi koulut voivat ottaa sen osaksi päivän ohjelmaansa omissa luokissaan. Nokian kaupunki kannustaa myös varaamaan yhteistä aikaa perheissä juhlatallenteen katsomiselle ja siten Suomen itsenäisyyden juhlimiselle.

Juhlapuhe ja vapaa-aikajaoston myöntämät palkinnot tallenteen ohjelmassa

Juhlatallenteen ohjelmassa on Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlapuhe, jonka pitää kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtaja Kaisa Räsänen. Vuoden kulttuuri-, liikuntateko- ja vapaaehtoistoimijapalkinnot sekä nuorisostipendi on perinteisesti jaettu itsenäisyyspäivän juhlassa. Vuoden 2020 palkittaville järjestettiin pienimuotoinen juhlatilaisuus Kerholassa marraskuussa, ja se kuvattiin osaksi juhlatallennetta. Vuoden 2020 palkinnot jakaa vapaa-aikajaoston puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu Raisa Hiltunen ja vapaa-aikajohtaja Asta Engström.

Pirkan opisto on tuottanut monitaiteisen sisällön osaksi juhlatallennetta

Videolla kuullaan musiikkia ja nähdään tanssia sekä otteita Veden kosketus –esityksestä, joka on teatteria, tanssia, musiikkia, kuvataidetta ja mediataiteita yhdistävä spektaakkeli. Esiintyjät ovat Pirkan opistossa opiskelevia lapsia ja nuoria sekä opiston opettajia. Juhlatallenne on tekstitetty.

Lisätietoja:

kulttuurikoordinaattori Pia Keltti