Nokian kaupunki järjestää mitalijuhlat Mira Potkoselle ke 25.8. – seuraa paikan päällä tai etänä

Nokialaisnyrkkeilijä Mira Potkonen sai pronssia Tokion olympialaisissa 2021, ja tämän johdosta Nokian kaupunki järjestää Potkoselle mitalijuhlat yleisötapahtumana. Tilaisuutta voi seurata paikan päällä tai striimin välityksellä paikallismedioiden kautta. Koronatilanteesta johtuen yleisöä voidaan ottaa rajoitetusti paikan päälle.

Kuvassa nyrkkeilijä Mira Potkonen istuu lattialla nyrkkeilyhanskat vieressään.

Nokian kaupunki järjestää yleisötapahtumana mitalijuhlat nyrkkeilijä Mira Potkosen olympiapronssin kunniaksi Tapio Rautavaaran kentällä Keskusurheilukentän alueella (Hinttalankatu 6) ke 25.8. Juhlat käynnistyvät kahvituksella klo 17.30 alkaen, ja ohjelma alkaa klo 18.15.

Koronatilanteesta johtuen kaupunki kehottaa yleisöä saapumaan paikalle porrastetusti. Ohjelma pidetään kestoltaan tiiviinä, noin tunnin mittaisena. Keskusurheilukentän alueella on rajoitetusti pysäköintipaikkoja, joten kentälle on suositeltavaa saapua kävellen, pyöräillen tai julkisilla kulkuvälineillä. Tapahtuma on liikkumisesteetön.

Tilaisuutta voi seurata myös etänä striimin välityksellä. Kaupunki tekee yhteistyötä paikallismedioiden kanssa, ja tapahtumaa voi seurata suorana Aamulehden, Nokian Uutisten ja Yle Tampereen kanavista.

Luvassa juhlahaastattelu ja muuta ohjelmaa – kysymyksiä voi ehdottaa etukäteen

Mitalijuhlassa Mira Potkonen pääsee kertomaan urheilijan urastaan juhlahaastattelun merkeissä. Haastatteluun voi ehdottaa sähköisen lomakkeen kautta etukäteen kysymyksiä Miralle esitettäviksi. Lomake on auki ti 24.8. klo 14 asti, ja osa etukäteen lähetetyistä kysymyksistä otetaan mukaan haastatteluun.

Luvassa on myös onnitteluja ja musiikkiohjelmaa. Lisäksi juhlassa kuullaan, miten kaupunki palkitsee Potkosen.

Kaupunki ohjeistaa koronaturvallisuudesta huolehtimiseen

Mitalijuhlissa noudatetaan koronavirustartuntojen ehkäisemiseen liittyviä viranomaisohjeita ja -suosituksia:

• paikan päälle on syytä saapua vain terveenä
  • riittävistä turvaväleistä on huolehdittava
  • juhlissa on noudatettava hyvää käsi- ja yskimishygieniaa
  • kasvomaskin käyttöä suositellaan vahvasti.

Alueella on mahdollista toteuttaa riittävät turvavälit, ja yleisöä voidaan ottaa paikalle 75 prosenttia katsomokapasiteetista. Katsomon kokonaiskapasiteetti on 612 paikkaa. Urheilukentällä yleisöä myös ohjataan koronaturvallisuuden huomioimiseen esimerkiksi erilaisin opastein.

Lisätiedot:

vapaa-aikajohtaja Asta Engström, 040 779 9068