Nokian kaupunki huomioi rintamaveteraaneja yhteistyössä Nokian Sotaveteraanit ry:n kanssa

Nokian sotaveteraaniyhdistyksellä on ollut jo pitkään tapana muistaa poisnukkuneita jäseniään laskemalla havuseppele hautajaistilaisuudessa. Vuoden alusta käytäntö laajeni kattamaan myös niitä rintamaveteraaneja, jotka eivät kuulu yhdistykseen. Nokian Sotaveteraanit ry:n aloitteesta vuoden 2018 alussa mukaan talkoisiin tuli Nokian kaupungin kulttuuripalvelut, joka toimii jatkossa yhdistyksen kumppanina seppeleiden hankinnassa.

Muistaminen koskee rintamatunnuksellisia henkilöitä tai henkilöitä, joiden sotilaspassissa on maininta rintamapalvelusta.

Havuseppeleiden hankinnan, luovuttamisen ja yhteydenpidon omaisiin hoitaa Nokian Sotaveteraanit ry. Nokian kaupunki vastaa seppeleiden kustannuksista. Omaiset voivat muistamista halutessaan yhteyttä Nokian Sotaveteraanit ry: n sihteeriin Marjatta Rautaliniin, p. 040 5372 244. Yhdistys hoitaa seppeleiden tilaamisen kukkakaupasta ja toimittamisen hautajaisiin omaisten kanssa sopien.