Nokian kaupunginvaltuusto kokoontuu ensimmäistä kertaa sähköisesti

Nokian kaupunginvaltuusto pitää ensimmäisen sähköisen kokouksensa maanantaina 11.5. klo 18 alkaen. Kokouksen asialistalla on muun muassa lisämäärärahan myöntäminen nykyisen terveyskeskuksen purkamista varten sekä investointimäärärahojen siirto kirjaston rakennushankkeelle. Lisäksi valtuuston on määrä päättää kahdesta asemakaavan muutosesityksestä sekä käsitellä useita valtuustoaloitteita.

Valtuuston sähköisen kokouksen mahdollistaa kuntalain väliaikainen muutos. Kokous toteutetaan Teams-sovelluksella. Kaikki osallistuvat kokoukseen sähköisesti etänä ja ovat Teamsin avulla näkö- ja ääniyhteydessä toisiinsa.

”Mahdolliset äänestykset toteutetaan nimenhuutoäänestyksenä. Sähköisen kokouksen harjoitukset ja testikokous ovat sujuneet hyvin, ja valtuutetut ovat suhtautuneet positiivisesti uuteen kokoustapaan. Kaupunginhallitus on kokoontunut sähköisesti jo maaliskuusta alkaen”, kertoo hallintojohtaja Hanna Vuojela.

Yleisö voi seurata sähköistä kokousta kaupungintalon valtuustosalissa (Harjukatu 23, 2. krs.). Kokoontumisrajoituksista johtuen valtuustosalissa voi olla samanaikaisesti korkeintaan 10 henkilöä. Salissa noudatetaan turvaetäisyyksiä ja hyvää käsihygieniaa.

Kokouksen seuraaminen onnistuu myös Twitterissä: kaupungin tiedotus twiittaa kokouksesta tunnisteella #Nokiankaupunginvaltuusto.

Valtuuston kokousten päätöksistä julkaistaan uutinen kaupungin verkkosivuilla tiistaina 12.5. Pöytäkirjat julkaistaan verkossa perjantaina 15.5.

Koko esityslista on luettavissa täällä: Kaupunginvaltuuston kokouksen 11.5. esityslista

Lisätiedot:
hallintojohtaja Hanna Vuojela, 044 486 0905