Nokian kaupungin maksuttomat liikuntaryhmät alkavat

Kuntalaisille on ensi viikosta alkaen tarjolla avoimia liikuntaryhmiä, joihin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Ikääntyneiden ryhmät pyörähtävät käyntiin 30.8.2022 ja koko perheelle tarkoitetut Perhe Liik-kiss ryhmät viikkoa myöhemmin 10.09.2022.

Avoimet ja maksuttomat liikuntaryhmät ovat tärkeä osa Nokian liikuntapalveluiden ohjelmistoa. Haluamme tarjota kuntalaisille mahdollisuuden harrastaa liikuntaa kaupungin tiloissa myös ilman sitoumuksia ja maksuja.

Ikääntyneiden ryhmät

Ikääntyneille tarkoitetut avoimet liikuntaryhmät ovat matalankynnyksen ryhmiä ja ne sopivat hyvin aloittelijoille ja yli 70-vuotiaille. Mukaan jumppaan voi tulla tarvittaessa myös apuvälineen tai avustajan kanssa. Niissä tahtia ja liikkeitä muokataan kullekin liikkujalle sopivaksi. Syksyn ohjelmassa on maksuttomia tuolijumppia uimahallin liikuntasalissa sekä matalankynnyksen jumppa ja tasapainoryhmä fysioterapian tiloissa (Maununkatu 10). Ohjauksesta vastaa aina liikunnan ammattilaiset, uimahallilla kaupungin liikunnanohjaajat ja fysioterapian tiloissa Liikuntamaailman fysioterapeutti.

• Tiistai klo 9.00-9.45 Matalankynnyksen jumppa, Fysioterapian tila, Maununkatu 10
  • Tiistai klo 10.00-10.45 Tasapainoryhmä, Fysioterapian tila, Maununkatu 10
  • Keskiviikko klo 14.30-15.00 Tuolijumppa, Uimahallin liikuntasali, Välikatu 24
  • Perjantai klo 14.30-15.00 Tuolijumppa, Uimahallin liikuntasali, Välikatu 24

Perhe Liik-kiss ryhmät

Perhe Liik-Kiss ryhmät on tarkoitettu nimensä mukaisesti koko perheelle vauvasta vaariin. Näissä ryhmissä liikutaan vapaasti oman perheen kesken ja paikalla on ohjaaja, joka pystyy neuvomaan ja avustamaan harjoituksissa. Syksyn Perhe Liik-Kiss tarjonnassa on Pallokouluja ja telinevoimisteluun keskittyvä Perhetemppu Kuperkeikka. Pallokoulujen ohjauksesta vastaa Nokian KrP ja Perhetemppu kuperkeikan ohjauksesta vastaa Kalypso Vesitanssikoulu oy.

• Lauantai klo 10.30-11.30 Koko perheen pallokoulu, Viholan koulu
  • Lauantai klo 15.15-17.15 Perhetemppu Kuperkeikka, Nokian koulu
  • Sunnuntai klo 16.00-17.00 Koko perheen pallokoulu, Harjuniityn liikuntahalli

Tervetuloa mukaan liikkumaan hyvässä seurassa!