Nokian kaupungin johtoon kolme nuorta – tempaus tuo yhteen johtajat ja nuoret

Nokian kaupunki on ensimmäistä kertaa mukana Päivä johtajana -tempauksessa kolmen johtajan ja kolmen nuoren johtajan voimin 29. lokakuuta alkavalla viikolla. Nuoret tekevät johtajan töitä yhden päivän kaupungin viranhaltijoiden työtehtävissä eri toimialoilla: Ville Viikki kaupunginjohtajana, Susanna Keskinen kaupunkikehitysjohtajana ja Jere Tuononen johtavana rehtorina.

Päivä johtajana -kampanjan bannerikuva, jossa näkyy luminen vuorenhuippu.

Tempaukseen osallistuvat nuoret ovat Nokian nuorisovaltuuston jäseniä. He pääsevät päiväksi seuraamaan johtajan työtä ja valmistelemaan konkreettisia päätöksiä. Nokian kaupungin johdolle tämä antaa mahdollisuuden tutustua nuorten näkemyksiin ja ajatuksiin kaupungin toiminnasta ja työelämästä.

Päivän tarkoituksena on tuoda nuorten tietoisuuteen, mitä haasteita johtamiseen liittyy ja millaisia kysymyksiä johtaja pohtii päivittäin sekä konkretisoida johtajan työn merkitystä. Tavoitteena on myös antaa nuorille näkökulmia omiin ura- ja koulutussuunnitelmiin sekä tulevaisuuden työelämään. Kampanjasta vastaa valtakunnallisesti Suomen Nuorkauppakamari.

Tempauksen ajan kaupunginjohtajana toimii Nokian nuorisovaltuuston puheenjohtaja Ville Viikki. Keskiviikkona 31. lokakuuta hän tekee muun muassa viranhaltijapäätöksen sekä pitää puheen Kuntaliiton ansiomerkein palkittaville kunnan työntekijöille. Lisäksi lauantaina 3. marraskuuta klo 18 alkaen on Nokian Yrittäjien 80-vuotisjuhla, jossa kaupunginjohtaja Eero Väätäinen ja nuori kaupunginjohtaja Ville Viikki pitävät yhdessä kaupungin tervehdyksen.

Lisätietoa:

Eero Väätäinen