Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlaa voi seurata vain verkossa, yleisön osallistuminen tilaisuuteen perutaan

Aluehallintoviraston perjantaina iltapäivällä julkaisemat uudet kokoontumisrajoitukset astuvat voimaan 6.12. ja niissä kielletään yli 20 henkilön tilaisuudet sisätiloissa. Tästä johtuen Nokian kaupunki peruu yleisön osallistumisen Kerholassa pidettävään itsenäisyyspäivän juhlaan. Kaupunki tiedottaa juhlaan ennakolta ilmoittautuneita muutoksesta mahdollisimman pian sähköpostitse. Juhlaa voi seurata suorana lähetyksenä verkossa klo 12 alkaen.

Pirkan opisto striimaa juhlan, ja se on katsottavissa Nokian kaupungin YouTube-kanavalla itsenäisyyspäivän ajan.

Juhlassa jaetaan vuotuiset, vapaa-aikajaoston myöntämät palkinnot kulttuurin, liikunnan, nuoriso- ja vapaaehtoistoiminnan toimijoille. Musiikkiohjelmasta vastaa Pirkan opisto. Huilistien ohjelmassa on tunnettuja klassikoita, kuten Kanteleeni. Muun muassa Sibeliuksen tuotantoa soittavat Katri Laakso (klarinetti) ja Anna Inkeri Pap (piano.) Juhlapuheen pitää kansanedustaja, kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtaja Marko Asell. Tilaisuuden juontaa näyttelijä Hanna Gibson.

Rajoitukset eivät koske jumalanpalveluksia eivätkä pääkirkon sankarihaudalla järjestettävää muistohetkeä.

Kaupunki pahoittelee viime hetken muutosta itsenäisyyspäivän juhlan toteutuksessa.

Avin tiedote 3.12.2021: Sisätilojen uudet kokoontumisrajoitukset Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan, Keski-Suomen ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirien alueelle tulevat voimaan itsenäisyyspäivänä